Jedną z najciekawszych nowości iOS-a 8 jest pięknie wyglądająca aplikacja Health, która dba o nasze zdrowe odżywianie, regularność snu, regularność zażywania lekarstw i inne aspekty zdrowia i kondycji. Twórcy aplikacji firm trzecich, by móc skorzystać z Health dorzucając do niego swoje moduły, łączą się z nim za pomocą mechanizmu o nazwie HealthKit.
Sęk w tym, że HealthKit jest już nazwą zastrzeżoną. To nazwa firmy tworzącej oprogramowanie dla najnowszych wersji Windows, które pozwala lekarzom, praktykantom i administratorom na łatwe zarządzanie placówkami medycznymi i pacjentami. Apple nie zarejestrował nazwy HealthKit z uwagi na to, że będzie ona widoczna tylko dla deweloperów. Jednak na skutek tego, nagle zrobiło się głośno nie o tym HealthKit co trzeba.
Apple lubi naszą nazwę, my też ją lubimy. Jest mi bardzo miło, że im się tak spodobała. Jednak, jako fan Apple’a, mimo wszystko jestem rozczarowany. Nie sprawdzili nawet domen internetowych, zajęło by im pięć sekund znalezienie naszego www.healthkit.com. Co im szkodziło? Są zbyt fajni, by wstukać tę nazwę w Google? — żali się przedstawiciel HealthKita. Dodał też, że liczy na to, że ktoś zwróci uwagę Tima Cooka na ten problem, bo przez ruch Apple’a, jego firma spada coraz niżej i niżej w wynikach wyszukiwania Google.