Strategia tworzenia gier CDP Red, którą w skrócie można podsumować mniej więcej tak: “tworząc grę i wszystko, co z nią związane, patrzymy na to z perspektywy gracza” przynosi coraz więcej sukcesów. W swoim wywiadzie dla Kotaku, Marcin Iwiński (współzałożyciel CDP) poruszył temat DLC ( downloadable content, czyli zawartość do pobrania):
Po pierwsze i najważniejsze, myślę że termin DLC stracił na wartości. Dzisiaj każda dodatkowa zawartość określana jest mianem DLC – niezależnie od tego, czy jest to po prostu dodatkowy miecz, kostium, czy pełnoprawny dodatek do gry. Dla mnie DLC to te mniejsze drobiazgi (Iwiński używa okreslenia bits & pieces) – a za nie nigdy nie weźmiemy pieniędzy od graczy. (…) Jeśli jednak stworzymy pełnoprawny dodatek, wydłużający rozgrywkę o dodatkowe 15, 20 godzin, z nowymi wątkami fabularnymi, które zwiększą wartość całej produkcji, to prawdopodobnie nie wydamy go za darmo.
Iwiński krytykuje też coraz popularniejszą praktykę “okrajania” gier, czyli usuwania z niej gotowych framgentów i sprzedawania ich w dniu premiery jako dodatkowe, płatne DLC:
Z możliwością cyfrowego pobierania materiałów, która sprawia że takie rzeczy jak wysyłka i pakowanie fizycznej kopii przestają być problemem, taka opcja kusi wielu twórców [chodzi właśnie o usuwanie gotowych fragmentów gry i sprzedawanie ich jako DLC w dniu premiery gry]. Jestem całkowicie przeciwny takiemu podejściu. (…) Nie wytniemy nic z Wiedźmina 3 i nie zmniejszymy wartości gry, tylko po to, żeby zarobić na niej dodatkowe pieniądze.
Możecie więc spać spokojnie.
NASZYM ZDANIEMW takich chwilach prawie zawsze przypomina mi się jedna z wypowiedzi Gabe’a Newella (założyciel Valve), która brzmi mniej więcej tak:-Jedna z pierwszych rzeczy, której się nauczyliśmy to: “Nigdy, przenigdy nie próbuj oszukać Internetu”. Newell mówi o Sieci, jednak w tym kontekście chodzi o internetową społeczność graczy komputerowych. Świetnym przykładem tej tezy jest Ubisoft, który wpadł z obniżaniem grafiki w swoich grach. CD Projekt wychodzi z podobnego założenia do Valve: róbmy dobre gry i nie ściemniajmy – gracze to docenią. I doceniają. Zobaczcie jakie laurki tworzą na przykład użytkownicy reddit/r/gaming: https://i.imgur.com/iTtWxsj.jpg. Jeśli ktoś potrafi zdobyć serca graczy, to może spać spokojnie – jeśli nawet Wiedźmin 3 okazałby się niedopracowany, to i tak będzie hitem.