Mozilla jest przekonana o tym, że dzisiejsze standardy tworzenia stron WWW można bez większego problemu przystosować do nadchodzących urządzeń VR. Trwają już pierwsze eksperymenty, w których technika Canvas wykorzystywana jest do renderowania wirtualnej rzeczywistości ze stron WWW na stereoskopowych goglach Oculus Rifta.
Pozwala to na połączenie trójwymiarowej grafiki, renderowanej za pomocą WebGL z również trójwymiarowymi transformacjami elementów HTML za pomocą 3D CSS. Oprócz renderowania obrazu, Firefox otrzymuje dane o położeniu Oculusa w przestrzeni (co na język ludzki sprowadza się do tego, że przeglądarka wie, gdzie konkretnie patrzy użytkownik).
Vladimir Vukicevic z Mozilli, odpowiedzialny za przystosowanie Firefoxa do wirtualnej rzeczywistości nie ukrywa, że to dopiero początkowa faza projektu. Jednak wizja wykorzystania gogli VR do surfowania po Sieci to marzenie wielu entuzjastów nowych technologii.
Przygotowywana wersja Fireofoxa oznaczona numerem 33 będzie potrafiła wyświetlać stereoskopowy obraz w Oculus Rift. Mozilla planuje udostępnić też eksperymentalne API, które pozwoli uzyskać dostęp do czujników położenia wirtualnych gogli. Mozilla nie zamierza ograniczać się do obsługi zaledwie jednego urządzenia – już teraz planowane jest dodanie obsługi dla Google Cardboard. Vukicevic liczy też na pomoc od niezależnych programistów – kto nie chciałby tworzyć środowiska, które pozwoli na pełną immersję w Sieci?