Jeśli ktoś pamięta pierwszą prezentację Watch Dogs, podczas targów E3 w 2012 roku, z pewnością pamięta również, że dwa lata temu gra wyglądała po prostu lepiej niż jej finalna wersja, której premiera odbyła się niedawno. Okazuje się, że Ubisoft zablokował niektóre opcje graficzne, ale nie usunął ich z plików gry.
Użytkownik TheWorse z forum Guru3D odkrył te pliki. Po przyjrzeniu się bliżej wartościom binarnym i wielogodzinnym testom z wykorzystaniem różnych narzędzi moderowi udało się stworzyć modyfikację, która nie tylko ulepsza sam wygląd gry, ale także usprawnia jej działanie.
Po tym, jak o modyfikacji zrobiło się głośno w Sieci, Ubisoft zapowiedział, że pierwsza aktualizacja gry przywróci zaawansowane ustawienia i zamiast korzystać z wersji przygotowanej przez modera, zaleca graczom dokonanie oficjalnej aktualizacji. Miało być pięknie, okazało się jednak, że będzie zupełnie inaczej.
Użytkownik o ksywce GipsyKrlos na forum Steam dotyczącym Watch Dogs poinformował, że oficjalna łatka od Ubisoftu blokuje możliwość uruchomienia modyfikacji przygotowanej przez TheWorse. W zasadzie, aktualizacja blokuje jakąkolwiek możliwość uruchomienia tych “lepszych” efektów, które były dostępne, a zostały zablokowane przed premierą gry.
Ciężko znaleźć sens w decyzji Ubisoftu. Gracze mówią o umowie z Sony/Microsoftem, według której wersja na PC nie może wyglądać lepiej od konsolowej. Kolejną teorią jest to, że lepiej wyglądająca wersja na PC obniżyłaby sprzedaż wersji konsolowych. Oficjalne oświadczenie Ubisoftu w tej sprawie nie wyjaśnia zbyt wiele, a w pewnych miejscach “bardzo oszczędnie gospodaruje prawdą”.
Jeśli ktoś z was zainstalował oficjalną aktualizację i tęskni do lepszych ustawień grafiki, użytkownicy guru3d.com opublikowali już działającą wersję moda od TheWorse: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=390114