Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów organizowany przez Microsoft nieprzerwanie od 2003 roku. W dotychczasowych 11 edycjach wzięło udział ok. 1,7 miliona studentów, reprezentujących ponad 190 krajów. Polscy reprezentanci niezmiennie od 2005 roku odnoszą sukcesy w kolejnych światowych edycjach tego konkursu. Do tej pory aż 23 razy stawali na podium, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 9 drugich i 7 trzecich.
Podczas finałów 12. edycji uczestników będą oceniać m.in. Satya Nadella, CEO firmy Microsoft, Hadi Partovi współzałożyciel Code.org oraz Erik Martin, dyrektor generalny Reddit.
“Informacja o tym, że znaleźliśmy się w grupie 13 najlepszych na świecie drużyn w kategorii World Citizenship bardzo nas zaskoczyła. Niezwykle się cieszymy z tego wyróżnienia, ale wiemy, że konkurencja jest bardzo silna, dlatego nie zamierzamy spocząć na laurach. Najbliższe 2 miesiące poświęcimy na dopracowanie naszego projektu tak, aby jak najlepiej zaprezentować się na finałach w Seattle — podkreślił Norbert Pisz, członek zespołu Power of Vision.
Rozwiązanie Face Controller, zaproponowane przez zespół Power of Vision z Politechniki Rzeszowskiej, wykorzystuje Kinect for Windows i zostało stworzone z myślą o osobach niepełnosprawnych. Z pomocą aplikacji użytkownik może kontrolować system przy użyciu ruchów głowy i mimiki twarzy. Dodatkowo aplikacja rozpoznaje mowę, dzięki czemu możliwe jest dyktowanie pojedynczych słów, wyrazów lub całych zdań.
“Już podczas krajowych finałów Imagine Cup drużyna Power of Vision zwróciła naszą uwagę. Face Controller zaskakuje nie tylko zastosowanymi rozwiązaniami, ale przede wszystkim możliwościami, jakie otwiera przed osobami niepełnosprawnymi. Mocno trzymam kciuki za naszą reprezentację i jestem przekonany, że tak jak w poprzednich latach Polska stanie na podium Imagine Cup — powiedział Rafał Albin, Dyrektor Działu Nowych Technologii w polskim oddziale Microsoft.
Imagine Cup jest częścią globalnej inicjatywy Microsoft YouthSpark, która ma na celu wsparcie 300 milionów młodych osób do końca 2015 roku.
Tegoroczna edycja konkursu zostanie przeprowadzona w 3 głównych kategoriach:
- Gry (Games) – uczestnicy tworzą gry na platformy Windows (PC lub tablet), Windows Phone, Xbox albo Kinect.
- Innowacje (Innovation) – to miejsce dla najbardziej innowacyjnych, przełomowych i atrakcyjnych aplikacji stworzonych przy pomocy technologii oraz narzędzi Microsoft.
- Projekty Społeczne (World Citizenship) – projekty mające na celu rozwiązywanie globalnych problemów świata przy użyciu innowacyjnych technologii.