“Kiedy pomyślisz o śledzeniu wzroku, od razu na myśl przychodzą ci innowacyjność i technologia najnowszej generacji. Teraz przenieś to wszystko do gier, a otrzymasz naprawdę rewolucyjną rzecz.” – powiedział Tino Soelberg, CTO w SteelSeries. “Podstawowe mechanizmy zostały stworzone przez naszego partnera, firmę Tobii, pioniera na rynku śledzenia wzorku w rozmaitych branżach. My, jako SteelSeries, dodaliśmy do tych mechanizmów nasze wieloletnie doświadczenie i pasję do grania. Dzięki temu możemy zaoferować graczom produkt innowacyjny i niezwykle wartościowy.”
Sentry Eye Tracker to urządzenie, które w czasie rzeczywistym będzie analizowało i porównywało ruchy oczu gracza. W jakim celu? By pozwolić graczowi wyciągnąć odpowiednie wnioski z własnego sposobu gry i udoskonalić jego umiejętności. Wskaźnik Fixations per Minute (FPM) oznacza, jak często użytkownicy przesuwają wzrok podczas rozgrywki. Wysokie wartości wskazują, że gracz przetwarza duże ilości informacji.
To jednak nie wszystko. Sentry Eye Tracker jest nie tylko narzędziem służącym do budowania statystyk, ale także kontrolerem. SteelSeries i Tobii pracują obecnie nad udostępnieniem tej funkcji w najbliższej przyszłości. Dzięki możliwości sterowania przy pomocy oczu, innowacyjne rozwiązania w grach staną się w praktyce nieograniczone.
Urządzenie ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku – cena nie została ujawniona. Więcej informacji na temat Sentry Eye Tracker znajdziecie na stronie producenta.