Z raportu Sociomantic Labs wynika m.in., że aż 92% respondentów sądzi, że w niedługim czasie wartość reklamy internetowej wyprzedzi wartość rynku reklamy telewizyjnej. Najwięcej osób (28 %) stwierdziło, że potrzeba na to 4 lat, a 24%., że 3 lat. Tylko 3 proc. uważa, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Wyniki badania pozwalają sformułować również inne, ważne dla całego sektora marketingu internetowego, prognozy, a te są nad wyraz optymistyczne.
Ponad 3/4 respondentów odpowiedzialnych za zarządzanie budżetem reklamowym przyznało, że w obecnym roku zwiększyło wydatki na promocję w sieci kosztem innych kanałów. Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią w Sociomantic Labs, zauważa, że taki trend zaobserwować już można nie tylko w Polsce:
Interesujący pozostaje jednak fakt, że w naszym kraju pojęcie reklamy osobistej pozostaje nieznane. Tylko 16% respondentów stwierdziło, że słyszało o tym narzędziu. Dla porównania, w USA cieszy się znacznie większą popularnością, zna ją już 88 proc. marketerów, wynika z badania ANA & Forrester Consulting.
Lepiej wypada natomiast znajomość trendu, jakim jest Big Data. Przeprowadzanie tego typu analiz deklaruje 7% badanych, a aż 15% rozważa jego wdrożenie. – P
olski rynek jest jeszcze we wczesnym stadium adaptacji takich rozwiązań, jak analiza dużych zasobów danych, w tym m.in. danych z CRM. Jednak już dziś widzimy rosnące zainteresowanie wykorzystaniem przekazów reklamowych powstałych w oparciu o analizę preferencji konsumentów. W tej chwili w Polsce z takich narzędzi korzystają przede wszystkim duże firmy oraz oddziały zachodnich koncernów, które pierwsze pozytywne doświadczenia w tym zakresie, zbierały właśnie na tamtejszych rynkach — mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.