Internet potrzebuje jeszcze 4 lat, by wyprzedzić telewizję

Internet potrzebuje jeszcze 4 lat, by wyprzedzić telewizję

Z raportu Sociomantic Labs wynika m.in., że aż 92% respondentów sądzi, że w niedługim czasie wartość reklamy internetowej wyprzedzi wartość rynku reklamy telewizyjnej. Najwięcej osób (28 %) stwierdziło, że potrzeba na to 4 lat, a 24%., że 3 lat. Tylko 3 proc. uważa, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Wyniki badania pozwalają sformułować również inne, ważne dla całego sektora marketingu internetowego, prognozy, a te są nad wyraz optymistyczne.

Ponad 3/4 respondentów odpowiedzialnych za zarządzanie budżetem reklamowym przyznało, że w obecnym roku zwiększyło wydatki na promocję w sieci kosztem innych kanałów. Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią w Sociomantic Labs, zauważa, że taki trend zaobserwować już można nie tylko w Polsce:

Przykładowo w Stanach Zjednoczonych reklama internetowa już wyprzedziła prasową, a według prognoz, w 2018 roku ma również prześcignąć telewizyjną. Dzieje się tak m.in. za sprawą rosnącej popularności urządzeń mobilnych, które powodują, że współczesny konsument jest online przez całą dobę. Świadome tego faktu firmy zaczynają więc inwestować w to medium. Co więcej, nowe formy promocji w sieci, takie jak RTB, retargeting czy reklama osobista, znacznie zwiększają skuteczność działań promocyjnych w sieci.”

Interesujący pozostaje jednak fakt, że w naszym kraju pojęcie reklamy osobistej pozostaje nieznane. Tylko 16% respondentów stwierdziło, że słyszało o tym narzędziu. Dla porównania, w USA cieszy się znacznie większą popularnością, zna ją już 88 proc. marketerów, wynika z badania ANA & Forrester Consulting.

Lepiej wypada natomiast znajomość trendu, jakim jest Big Data. Przeprowadzanie tego typu analiz deklaruje 7% badanych, a aż 15% rozważa jego wdrożenie. – P

olski rynek jest jeszcze we wczesnym stadium adaptacji takich rozwiązań, jak analiza dużych zasobów danych, w tym m.in. danych z CRM. Jednak już dziś widzimy rosnące zainteresowanie wykorzystaniem przekazów reklamowych powstałych w oparciu o analizę preferencji konsumentów. W tej chwili w Polsce z takich narzędzi korzystają przede wszystkim duże firmy oraz oddziały zachodnich koncernów, które pierwsze pozytywne doświadczenia w tym zakresie, zbierały właśnie na tamtejszych rynkach — mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.