Popularność urządzeń mobilnych wśród Polaków rośnie już od dłuższego czasu, jednak ich użyteczność w kontekście zakupów przez Internet od niedawna. Polski użytkownik, szczególnie młody, nie ogranicza się już do pobierania aplikacji, przeglądania Internetu czy grania w gry. Coraz częściej wykorzystuje kanał mobilny właśnie do zakupów przez Internet. Blisko 1,5 miliona Polaków przyznaje, że przynajmniej raz w życiu robiło zakupy korzystając z tabletu lub smartfona. W najbliższych miesiącach i latach ta tendencja będzie dynamicznie rosła.
Rosnąca popularność Internetowych zakupów niesie także szereg nowych możliwości dla sprzedawców i dostawców oprogramowania. Oprócz coraz bardziej intuicyjnych aplikacji zakupowych, sprzedawcy mają o wiele szersze pole związane z dostarczaniem zindywidualizowanej oferty. W efekcie, potencjalny klient może otrzymywać jedynie te treści, które pozostają w kręgu jego zainteresowań. Nie bez znaczenia pozostaje także szybkość z jaką taka oferta do niego dociera. Niezwykle szybki rozwój coraz bogatszej oferty takich rozwiązań jest szczególnie zauważalny w 2014 roku.
Polscy użytkownicy urządzeń mobilnych stają się coraz bardziej świadomi i wymagający. Coraz częściej też wykorzystują je do robienia zakupów przez Internet. To dobry trend, który świadczy o tym, że doganiamy światową czołówkę. Tak dynamicznie rosnąca popularność zakupów w sieci to także pole do popisu dla przedsiębiorców, którzy chcąc utrzymać się na rynku muszą proponować nowe rozwiązania sprzedażowe. Dzięki temu w ostatnim czasie powstało wiele pomysłowych i użytecznych aplikacji mobilnych — powiedział Sławomir Stanik, i Country Manager, Asus Polska.