Nie ma wątpliwości, że ogólnie rynek elektroniki użytkowej w Polsce kurczy się – i to wyraźnie. Jak donosi Rzeczpospolita, w ujęciu rocznym spadek wyniósł aż 13,6 procenta. Zaskakująco wyglądają jednak wyniki w podziale na poszczególne kategorie urządzeń. Najwięcej straciły bowiem… smartfony, poważne spadki zanotowano również w kategorii RTV (zwłaszcza w samych telewizorach). Mniej sprzedaje się również notebooków, kosztem tabletów, które stają się coraz bardziej popularne (choć dynamika wzrostu tego rynku spadła do 20 procent). To jedna z dwóch kategorii produktów z rynku IT, które zanotowały wzrost sprzedaży.
Drugą są… komputery stacjonarne, od wielu lat wpychane już przez niektórych analityków nieco na siłę do grobu. Tymczasem pecety trzymają się całkiem nieźle, zwłaszcza w sektorze zastosowań biznesowych (łatwość serwisowania w dużych firmach) i oczywiście w segmencie wydajnych maszyn wykorzystywanych przez graczy. Impulsem do wzrostu sprzedaży w tym segmencie było też zapewne zakończenie wsparcia dla systemu Windows XP i związana z tym konieczność wymiany systemów operacyjnych i komputerów.