W porównaniu z poprzednią wersją (Samsung Apps) nowy sklep oferuje aplikacje lepiej dopasowane do urządzeń firmy Samsung, wyróżnia aplikacje o, zdaniem Samsunga, najlepszej jakości i obsługujące unikalne funkcje urządzeń tj. multiwindow, rysik s-pen, czy technologie Samsung Chord, która umożliwia rozrywkę na kliku urządzeniach jednocześnie. Będzie on również pełnić funkcję platformy oferującej rozmaite promocje i rabaty.
W firmie Samsung nieustannie dążymy do tworzenia wartości dla naszych klientów, oferując zindywidualizowane rozwiązania i usługi połączone z innowacyjnymi urządzeniami — powiedział WonPyo Hong, prezes Centrum Rozwiązań Medialnych Samsung Electronics –
Samsung Galaxy Apps jest realizacją tego zobowiązania, ponieważ oferuje naszym klientom niedostępne nigdzie indziej aplikacje oferujące nowe możliwości i doznania.
Samsung Galaxy Apps posiada interfejs użytkownika złożony z trzech części: Best Picks (Wybrane), Top (Najlepsze) oraz For Galaxy (Dla Galaxy). W części Wybrane użytkownicy mogą znaleźć polecane aplikacje oraz promocje, natomiast w części Najlepsze prezentowana jest lista najpopularniejszych aplikacji, którą można posortować według popularności, daty i ceny.
Część Dla Galaxy składa się z czterech segmentów. Galaxy Gifts oferuje aplikacje przeznaczone wyłącznie na urządzenia Galaxy. Galaxy Essentials to miejsce, w którym można znaleźć wszystkie niezbędne aplikacje na urządzenia Galaxy. W części Apps for Professionals dostępne są aplikacje biznesowe oraz inne usługi, które w optymalny sposób wykorzystują funkcje urządzeń Galaxy. Galaxy Specials pozwala użytkownikom na pobieranie specjalistycznych aplikacji utworzonych za pomocą Samsung SDK, które umożliwia obsługę akcesoriów, gestów czy integracji różnych urządzeń firmy Samsung.
W Polsce zespół Galaxy Apps będzie intensyfikował swoje działania na promocji najlepszych lokalnych aplikacji, dostosowanych do polskiego użytkownika, przygotowanych przez lokalnych developerów i dostawców treści. Docelowo platforma Samsung Galaxy Apps będzie dostępna dla ponad 130 milionów użytkowników ze 161 krajów na całym świecie.