Android: 10 najlepszych aplikacji dla małych firm

Android: 10 najlepszych aplikacji dla małych firm

1. QuickOffice

Jest wiele programów biurowych na Androida, jednak naszym zdaniem QuickOffice jest obecnie najlepszym wyborem dla ludzi, którzy prowadzą swoją firmę. Aplikacja jest oczywiście kompatybilna z pakietem Microsoft Office, zatem edycja dokumentów stworzonych w Wordzie, czy Excelu (lub też ich szybki podgląd) nie sprawią żadnego problemu.

Alternatywa

: Microsoft Office dla Androida

2. Google Drive

Przechowywanie danych w Chmurze powoli staje się wymogiem i nie chodzi tu tylko o prowadzenie swojej firmy. Dzięki wirtualnemu dyskowi od Google’a, wszystkie dokumenty, które znajdują sie na twoim komputerze, dostępne są również z poziomu twojego telefonu. Uwaga: aplikacja wymaga też zainstalowania klienta na naszym komputerze.

Alternatywa:

Dropbox

3. Microsoft Remote Desktop

Niektórych programów nie da się uruchomić na telefonie. Jednak za jego pomocą można uzyskać zdalny dostęp do swojego komputera i w nieco mniej komforowych warunkach uruchomić, czy wprowadzić zmianę w aplikacji zainstalowanej na komputerze, który został w naszym biurze.

4. Evernote

Prędzej, czy później każdy kto prowadzi swoją firmę odkryje, że błyskawiczna możliwość stworzenia notatki ze spotkania biznesowego, lub szybkie sprawdzenie utworzonego wcześniej dokumentu jest niezmiernie przydatna. Evernote to obecnie najlepsza aplikacja stworzona w tym celu.

5. Cloud Print

Najnowsza wersja Androida – 4.4 KitKat oferuje natywnie bezprzewodowy dostęp do drukarek, fakt. Jednak większość telefonów z Androidem w naszym kraju nadal działa na starszych wersjach systemu Google, dlatego też aplikacja Cloud Print wciąż cieszy się popularnością. Dzięki niej, użytkownik może drukować dokumenty bezpośrednio ze swojego smartfona, bez włączania swojego komputera.

6. QuickBooks

Zarządzanie finansami firmy to jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o jej prowadzenie. Mobilna wersja QuickBooks pozwoli na dokładne śledzenie bilansu zysków i strat, miesięcznych kosztów i niespodziewanych wydatków. Uwaga: aplikacja jest płatna, jednak przez pierwsze 30 dni można testować ją za darmo.

7. Expense Manager

Jeśli płatny QuickBooks to za dużo, zawsze można poszukać darmowej alternatywy. Na przykład Expense Manager. Aplikacja pozwala na kategoryzjację i śledzenie swoich wydatków. Na tle konkurencji odznacza się bardzo przyjaznym (naszym zdaniem) interfejsem oraz tym, że przedstawia wprowadzone przez użytkownika informacje w bardzo przystępny sposób.

8. Skype

Rozmowy głosowe, wiadomości tekstowe i wideokonferencje. Skype stał się już standardem w tych kwestiach i każda, nawet najmniejsza firma powinna mieć swoje konto w tej usłudze. Obecnie nie ma wygodniejszego sposobu na uczestnictwo w wideokonferencji z potencjalnym klientem, nawet jeśli aktualnie nie ma nas w biurze. No i nie trzeba będzie również przekładać spotkań z pracownikami, kiedy mamy do omówienia sprawę nie cierpiącą zwłoki.

9. Google Calendar

Jeden z najlepszych terminarzy spotkań. Z jednej strony jest prosty i intuicyjny w obsłudze, z drugiej: oferuje ogromne możliwości. Po zapisaniu spotkania, nasz telefon z Androidem przypomni nam o nim i zapyta od razu, czy uruchomić nawigację Google, która wyznaczy nam trasę na umówione miejsce.

10. Field Manage

Świetna aplikacja do komunikacji z naszymi pracownikami mobilnymi, lub tymi pracującymi zdalnie. Oczywiście, nasi pracownicy muszą mieć ją również zainstalowaną na swoich telefonach. Przykładowo: dzięki Field Manage błyskawicznie sprawdzisz, gdzie aktualnie znajduje się twój kierowca – informację tą można również przesłać do klienta, który na niego czeka.