W system Chroma zostaną wyposażone wybrane linie urządzeń Razera na rok 2015 i 2016. Wśród nich znajdzie się gamingowa myszka DeathAdder, mechaniczna klawiatura BlackWidow Ultimate oraz headset Kraken 7.1. Dzięki Chroma, każde z tych urządzeń otrzyma nowe możliwości konfiguracji podświetlenia oraz synchronizowania tych ustawień za pomocą systemu zapisu ustawień w chmurze – Razer Synapse.
“Nasze nowe urządzenia wyposażone w system zaawansowanego podświetlenia Chroma to nasz kolejny krok w stronę pełnej customizacji i łączenia się gamingowych urządzeń Razera pomiędzy sobą.” — mówi Min-Liang Tan, współzałożyciel, CEO i dyrektor kreatywny Razer.
“Chroma to więcej, niż tylko wielokolorowe podświetlenie – nasz nowy system daje graczom nieskończone możliwości personalizacji. Co więcej, stworzyliśmy też Chroma Software Development Kit, który pozwoli deweloperom zintegrować swoje gry z systemem Chroma.”
Wszystkie urządzenia wyposażone w system Chroma posiadają następujące tryby podświetlenia:
- Spectrum cycling: Powolne przejścia w ramach pełnej gamy kolorów.
- Breathing: Delikatna pulsacja wybranym kolorem co 7 sekund. Ten wzór był do tej pory charakterystyczny dla myszek Razer.
- Static: Wybierz dowolny kolor z palety 16.8 miliona barw i rozświetl nim nauszniki swojego headsetu Kraken 7.1, rolkę myszki DeathAdder lub każdy z klawiszy klawiatury BlackWidow Ultimate.
- Custom (dla BlackWidow Ultimate Chroma): ustaw indywidualny kolor podświetlenia dla każdego z klawiszy swojej BlackWidow Ultimate Chroma za pomocą Razer Synapse.
- Custom – Predefiniowane Schematy (dla BlackWidow Ultimate Chroma): Skorzystaj z jednego ze schematów podświetlenia, stworzonych specjalnie dla gatunków FPS, MOBA, MMO czy RTS.
- Reactive (dla BlackWidow Ultimate Chroma): Rozświetla klawisz po naciśnięciu, lub – w osobnym trybie – pozostawia ślad przez jakiś czas, dzięki czemu klawiatura świeci tym jaśniej, im szybciej naciskasz klawisze.
- Wave (dla BlackWidow Ultimate Chroma): Tworzy falę, która rozświetli klawiaturę wszystkimi kolorami tęczy, tworząc energiczną i niekończącą się animację.
Chroma SDK umożliwi twórcom wykorzystanie nieskończonych możliwości podświetlenia urządzeń kompatybilnych z Razer Chroma. Wśród nich mogą znaleźć się dedykowane sygnały dla kluczowych wydarzeń w grach, jak atak bazy czy śmierć postaci.
Urządzenia wykorzystujące Razer Chroma będą debiutowały na rynku począwszy od września 2014 na www.razerzone.com.