Reklama jest dźwignią handlu, a brak umiejętności czytania ze zrozumieniem może być opłakany w skutkach. Właściciel portali służących do oglądania filmów online – Omijaj.net i Movid.pl – wykorzystując powyższe fakty stworzył sprytną kampanię marketingową, która celowo wprowadzała klientów w błąd.
Banery umieszczone na stronach wyświetlały informację o promocjach: “Konto PREMIUM za 1 zł!” oraz “Aktywacja już od 25 zł 1,23 zł”. Drugim elementem reklamy był animowany zegar odliczający czas do końca promocji, mający dodatkowo zmotywować niepewnych klientów. A któż by nie przeznaczył złotówki za 365 dni nielimitowanego oglądania filmów? Mając do wyboru płatność PayPalem i SMS-em większość Polaków wybierała ten drugi sposób, sądząc, że z ich konta pobrana zostanie zaledwie złotówka. Niestety “promocja” dotyczyła tylko płatności za pomocą tego pierwszego sposobu, przez co z 65 tys. osób zostało obciążonych kwotą 25 zł. Tym samym na konto nieuczciwego przedsiębiorcy trafiła kwota równa 1 625 000 zł.
UOKiK dopatrzył się ponadto innych nieprawidłowości – m.in. braku informacji o właścicielu strony na obu portalach i wzmianki o prawie do odstąpienia od umowy. W kontekście całej sprawy zamknięcie serwisów i kara 10 tys. zł są żenująco niskie, a mimo to przedsiębiorca chce się od niej odwoływać.
Prawdopodobnie dopóki pokrzywdzeni użytkownicy nie złożą zbiorowego pozwu, nieuczciwej firmy nie dosięgnie sprawiedliwość.