Samodzielne tworzenie strony to rozwiązanie szczególnie korzystne dla właścicieli małych i średnich firm, które nie dysponują budżetami na realizację kosztownych kampanii marketingowych. Biorąc pod uwagę, że systematycznie zwiększa się liczba osób szukających usług za pomocą wyszukiwarek internetowych, obecność w sieci staje się jednym z kluczowych sposobów zdobywania nowych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, od czego zacząć, by założyć firmową stronę w prosty sposób.
Przemyśl cenę
Na początek zastanówmy się, jaki budżet chcemy przeznaczyć na stworzenie nowej strony. Chociaż odpowiedź “nie chcę nic płacić” nasuwa się sama przez się, dobrze ją przemyślmy. Większość darmowych stron pozbawiona jest bowiem ważnych funkcjonalności (np. możliwości stworzenia wersji mobilnej strony, dodania wtyczek społecznościowych), które korzystnie wpływają na wizerunek firmy. Poza tym często strony te muszą zarobić na siebie w inny sposób – np. poprzez wyświetlanie reklam. Rozważmy więc, czy nie lepiej zapłacić niewielką kwotę i mieć pełną kontrolę nad zawartością witryny i jej ostatecznym kształtem.
Wybierz domenę
Istotną sprawą przy tworzeniu strony jest wybór domeny. Jeśli chcemy, aby firma wyglądała profesjonalnie, wybierzmy produkt oferujący w pakiecie domenę.pl oraz adresy e-mail bezpośrednio odnoszące się do nazwy firmy. Nazwa domeny nie powinna być za długa ani zbyt skomplikowana. Najlepiej jeśli łączy rodzaj wykonywanej działalności z nazwą firmy (lub nazwiskiem). Własna domena znacząco zwiększy wiarygodność Twojej firmy.
Więcej wskazówek dotyczących stworzenia własnej witryny znajdziecie na naszym blogu: http://blog.1and1.pl/