Małe, szare ludziki były od lat największą fobią i zarazem pasją Ariela Ariasa. Dlatego właśnie postanowił stworzyć grę wymykającą się nieco współczesnym założeniom. Zamiast tworzyć nadludzko silnego bohatera, robiącego ze statku Obcych jesień średniowiecza w The Hum będziemy sterować mężczyzną bezsilnym wobec miażdżącej przewagi wroga. Chowanie się w pomieszczeniach, przemykanie ulicami w cieniu, eksploracja zniszczonego przez Obcych miasta – na tego typu rzeczy możemy liczyć w grze.
The Hum jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie rozwoju, lecz twórca wyraźnie dał do zrozumienia, że pod względem mechaniki możemy spodziewać się logicznych założeń: interakcji z obiektami, dbania o takie potrzeby jak głód, ciepło, rozsądek; rozwiązywania trudnych sytuacji, doświadczania iluzji.
Całość tworzona jest na silniku Unreal Engine 4 z myślą o goglach do wirtualnej rzeczywistości pokroju Oculus Rifta. Oczywiście bez takiego sprzętu również pogramy w ten tytuł. Jeśli The Hum zbierze 250 tys.$ na Kickstarterze na komputerach PC zobaczymy go w grudniu przyszłego roku. Pojedynczy egzemplarz gry kosztuje 25$, czyli około 66 zł.