Grupa testująca otrzymała 300 urządzeń mobilnych obsługujących technologię LTE Broadcast z prekonfigurowaną aplikacją umożliwiającą oglądanie transmisji na żywo z meczu. Całe wydarzenie trwało około 4 godzin, a próba została bardzo dobrze odebrana przez grupę testową.
Za sprawą ilości transferowanych danych wideo, która jak się prognozuje, będzie rosła o 60 proc. rocznie aż do roku 2018, operatorzy są pod nieustanną presją. Z jednej strony dążą do zapewnienia swoim abonentom wysokiej jakości doświadczeń wideo wszędzie i o każdej porze, jednocześnie dbając o efektywność sieci i koszty.
Rozwiązanie LTE Broadcast firmy Ericsson ma umożliwiać wykorzystanie nowych modeli generowania przychodów za treści premium i efektywne użytkowanie spektrum LTE i zasobów sieciowych. Unikalne treści mogą być dostarczane jednocześnie do praktycznie nieograniczonej liczby abonentów, np. wiele kanałów wideo pokazujących akcję z różnych kamer, zbliżenia i powtórki podczas zawodów. Poprawia to doświadczenia konsumentów i zwiększa ich lojalność wobec operatorów, dzięki szybkiemu dostępowi do treści i gwarantowanej jakości wideo bez konieczności buforowania.