Mieszkańcy Afryki rozmawiają ze znajomymi i rodziną, dowiadują się, co dzieje się na świecie, dzielą się swoimi doświadczeniami wyrażając rzeczy, które są dla nich ważne. Zmiany zachodzące w sposobie korzystania z Internetu, z szybko rosnącą rolą urządzeń mobilnych, oznaczają więcej połączeń pomiędzy ludźmi, organizacjami, firmami i konsumentami na całym świecie.
Dla biznesu to nowa możliwość tworzenia wartości. Rob Norman, Chief Digital Officer w Global Group M, komentuje: “W Afryce obserwujemy niesamowity wzrost i rozwój. Jednocześnie, uwzględniając wysokie koszty telekomunikacyjne w wielu krajach regionu, firmy zapewniające usługi mobilne muszą dostarczać maksymalną efektywność na możliwie dużej liczbie urządzeń przy zachowaniu niskiego zużycia danych. Facebook oferuje dokładnie takie rozwiązania.”
Facebook przygotowuje produkty i rozwiązania uwzględniające zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi rynkami. Przykładem jest dostosowanie do specyfiki państw szybko rozwijających się, dzięki m.in. możliwości targetowania reklam w zależności od typu sieci, przez którą korzystający z Facebooka łączą się z Internetem.
Wprowadzając nowe rozwiązania w krajach takich jak Nigeria, Republika Południowej Afryki lub Kenia, Facebook współpracuje z partnerami. Jay Altschuler, Director of Global Media w firmie Unilever podkreśla: “Naszą misją jest łączenie marek z ludźmi, dla dobra których pracujemy pomagając poprawiać zdrowie, dobrobyt i poziom życia na świecie. Na podstawie naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że urządzenia mobilne są najlepszym sposobem angażowania ludzi w Afryce.”