Trend i przyzwyczajenie do “bycia w ruchu” sprawia, że mobilni internauci wymagają szybkiego i łatwego dostępu do informacji. Prawdopodobieństwo tego, że będą przeglądać Twoją witrynę tak długo, jakby robili to przy komputerze jest znacznie mniejsze.
Poniżej prezentujemy kilka podstawowych wskazówek, jak stworzyć idealną stronę mobilną dla swojej firmy:
- Zoptymalizuj bieżącą witrynę pod kątem przeglądania na urządzeniach mobilnych. Zorganizowanie głównego menu wokół większych, prostych ikon gwarantuje, że strona będzie zrozumiała już na pierwszy rzut oka. Postaraj się, aby użytkownicy nie musieli powiększać i zmniejszać stron.
- Upewnij się, że najważniejsze i najbardziej poszukiwane informacje są łatwo dostępne. Dostęp do kluczowych informacji nigdy nie powinien wymagać więcej niż dwóch kliknięć.
- Nie przeładowuj stron! Jeśli chodzi o rozmiar ekranu smartfona, punktem odniesienia może być najczęściej kupowany w Polsce Samsung Galaxy SIII z ekranem 4,8 cala. Nie przesadź z ilością informacji na ekranie.
- Kiedy użytkownik uzyskuje dostęp do Twojej witryny z poziomu urządzenia mobilnego, automatycznie przekierowuj go do mobilnej wersji witryny. Na głównej stronie umieść wyraźne łącze do witryny mobilnej i odwrotnie.
Więcej przydatnych wskazówek dotyczących mobilnych stron możecie znaleźć na naszym blogu: http://blog.1and1.pl/