można było co najmniej jeden tablet. Dla porównania w 2011 roku odsetek ten wynosił zaledwie 8%. Zgodnie z wynikiem ankiety “Zero to Eight, Children’s Media Use in America 2013, A Common Sense Media Research Study”, aż
7% amerykańskich dzieci w wieku 0-8 lat posiada własny tablet
. Odsetek ten w przypadku najmłodszych w wieku 8-11 lat na terytorium Wielkiej Brytanii jest jeszcze wyższy i sięga
18%
(dane dostarczone przez Children and Parents: Media Use and Attitudes Report, Ofcom).
Do czego jednak dzieci najczęściej wykorzystują tablety? Badania z Wielkiej Brytanii wskazują, że spora część najmłodszych (37%) używa tabletu do grania. Co ciekawe jednak 23% aktywności w najniższej grupie wiekowej stanowi nauka czytania. 75%czasu spędzonego przy wykorzystaniu tabletu do przeglądania zasobów sieci to czas poświęcony na naukę i odrabianie prac domowych. Widać więc, że chwile spędzane przed tymi gadżetami nie są stracone.
Tu pojawia się także kwestia wykorzystywania tabletów w szkole. Polska niestety na tle innych krajów wypada bardzo przeciętnie. Z programu “Cyfrowa szkoła” do tej pory wzięły udział 402 szkoły podstawowe, które zakupiły zaledwie 695 tabletów dla uczniów… Dla porównania w roku 2012 w Tajlandii przekazano uczniom szkół 1,8 miliona tabletów. W Turcji planuje się, aby do 2015 roku w 42 tysiącach placówek szkolnych gościło łącznie 17 milionów takich urządzeń. Nawet mniej zamożne państwa takie jak Kazachstan i Mauritius widzą potencjał w tabletach. W przypadku pierwszego z krajów do 2020 roku rząd zainwestuje w 83 tysiące tabletów dla uczniów szkół, na terytorium Mauritiusu w poprzednim roku szkolnym młodzież korzystała z 23 tysięcy tabletów ufundowanych przez państwo.