Firmy z branży handlu elektronicznego przywiązują najmniejszą wagę do ochrony operacji finansowych – 16% z nich twierdzi, że nie zamierza wdrażać specjalnych rozwiązań zabezpieczających przed oszustwami online, a tylko 38% rozważa inwestycję w takie narzędzia.
Ogólnie, 30% firm obsługujących przepływ pieniędzy w internecie nie zapewnia i nie planuje zapewniać ochrony na urządzeniach klientów podczas transakcji, mimo że jest to najsłabszy punkt w łańcuchu bezpieczeństwa i może być przyczyną utraty pieniędzy przez klientów oraz utraty zysków i reputacji przez firmy. 28% firm nie widzi potrzeby instalowania oprogramowania do ochrony przed oszustwami na urządzeniach mobilnych klientów, podczas gdy 30% firm nie próbuje zabezpieczyć przed takimi zagrożeniami nawet własnej infrastruktury informacyjnej. Taka nonszalancka postawa wobec ochrony płatności może prowadzić do negatywnych opinii ze strony klientów: wielu klientów oczekuje, że firmy z branży finansowej przejmą odpowiedzialność za zabezpieczenie ich wszystkich urządzeń, a 40% badanych jest przekonanych, że firma zrekompensuje im stracone środki.
Z danych statystycznych Kaspersky Lab wynika, że liczba cyberzagrożeń, których celem są dane finansowe indywidualnych użytkowników, nieustannie wzrasta. Na przykład, wg danych z chmury Kaspersky Security Network, w okresie od 19 maja do 19 czerwca 2014 r. liczba ataków wykorzystujących szkodliwe oprogramowanie bankowe wyniosła 1,4 miliona, co stanowi wzrost o 15% w stosunku do okresu od 19 kwietnia do 19 maja bieżącego roku.