W segmencie urządzeń klasy średniej i premium zanotowano imponujący wzrost na poziomie 162% w porównaniu z 2013 rokiem, który przełożył się na 26% zwyżkę w zakresie całej sprzedaży Huawei. Wyniki te są potwierdzeniem sukcesu premier flagowych produktów firmy, takich jak Ascend P7 czy Ascend Mate7, i przyczyniły się do obecności Huawei na tegorocznej liście 100 najbardziej rozpoznawalnych marek świata Interbrand’s 2014 Annual Best Global Brands. Huawei jest pierwszą chińską marką, która znalazła się w tym prestiżowym zestawieniu.
W trzecim kwartale 2014 roku grupa biznesowa Huawei Consumer odnotowała największy wzrost w takich regionach jak Bliski Wschód i Afryka (322%), Azja i Pacyfik (98%) oraz Ameryka Łacińska (51%). Ze względu na szybki wzrost popytu na smartfony w 2014 roku producent będzie nadal dążył do intensyfikacji swoich działań na rynkach wschodzących.
Stała koncentracja na flagowych produktach klasy średniej i premium
W ciągu ostatnich 3 lat grupa biznesowa Huawei Consumer zmodyfikowała ofertę przenosząc uwagę z produktów charakteryzujących się niską ceną na urządzenia klasy średniej i premium. Firma rozszerzyła strategię sprzedaży detalicznej, nie skupiając się jedynie na operatorach telekomunikacyjnych, a budując również kanał sprzedaży online i na otwartym rynku. W rezultacie zainteresowanie flagowymi modelami producenta znacząco wzrosło. We wrześniu 2014 roku Huawei Ascend P7 miał sprzedaż na poziomie 3 milionów egzemplarzy. Obecnie smartfon jest dostępny w ponad 110 krajach. Nowy model, Huawei Ascend Mate7, którego światowa premiera miała miejsce 4 września, został zakupiony w ponad 1000. sklepach detalicznych w Chinach już w pierwszym dniu swojej dostępności na rynku. Wcześniejszy, Huawei Ascend P6, wprowadzony na rynek w czerwcu 2013, osiągnął sprzedaż na poziomie 5 milionów egzemplarzy. Obecnie model ten jest dostępny w ponad 120 krajach w Europie, Środkowej Azji, Afryce i Ameryce Południowej.
Piękne wyniki w branży smartfonów obsługujących technologię 4G LTE
Grupa biznesowa Huawei Consumer ze swoimi smartfonami obsługującymi technologię 4G LTE: Huawei Ascend P7, Huawei Ascend G6 i Ascend G750, efektywnie wykorzystuje rosnący na całym świecie popyt na technologię 4G LTE. Odzwierciedlają to wyniki sprzedażowe producenta, który w trzecim kwartale 2014 roku w tym segmencie odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 34%. Huawei Honor 6 – najszybszy smartfon na rynku obsługujący technologią 4G LTE, który miał swoją premierę w czerwcu tego roku – pobił właśnie rekord sprzedaży. W Chinach w ciągu kilku dni model znalazł ponad 2 miliony nabywców. Urządzenie będzie dostępne na innych rynkach w ciągu najbliższych kliku miesięcy.
Rosnąca świadomość marki na całym świecie
Rozpoznawalność marki Huawei wśród konsumentów stale rośnie dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu hasła “Make it Possible” oraz serii udanych kampanii promocyjnych na całym świecie. Firma jest również zaangażowana w sponsoring wiodących klubów sportowych, tj. hiszpański Atlético Madryt czy turecki Galatasaray SK.
W październiku 2014 roku grupa biznesowa Huawei Consumer zajęła 94 pozycję w rankingu Interbrand’s Best Global Brands, stając się pierwszą chińskim brandem, który znalazł się w tym zestawieniu. Marka Huawei została wyceniona na 4,3 miliarda dolarów z zastrzeżeniem, że jej wartość może wzrosnąć ze względu na nieustającą, globalną ekspansję.