Za globalnego lidera rynku PC uznali Lenovo także analitycy firmy Gartner, zdaniem których firma osiągnęła udział w rynku światowym na poziomie 19,8% (w zeszłym kwartale było to 19,1%), wyprzedzając firmę z drugiego miejsca o 1,9 punktu procentowego.
Cała branża odnotowała ogólną poprawę – przewidywany wcześniej przez IDC spadek na poziomie -4,1% okazał się mniejszy i wyniósł tylko -1,7%. W części raportu poświęconej dostawom w III kwartale 2014 r. analitycy z IDC wskazali, że firma Lenovo osiągnęła 20% udziału w globalnym rynku komputerów PC, podczas gdy w II kwartale udział ten wynosił 19,4%. Wzrost Lenovo w ujęciu rok do roku wyniósł 11,2%. Firma zyskała 2,3 punktu i zwiększyła przewagę nad konkurentem z drugiego miejsca z 0,2 do 1,2 punktu. Wynikom tym towarzyszy 15,7 miliona sztuk urządzeń dostarczonych w tym kwartale.
Co planuje Lenovo na dalsze lata? Otrzymaliśmy komunikat prasowy, który w całości cytujemy poniżej:
“Osiągnięcie 20-procentowego udziału w globalnym rynku PC to ważny kamień milowy dla Lenovo. Osiągnęliśmy go szybciej, niż zakładaliśmy. Podczas gdy inni poszukiwali skutecznego planu, my realizowaliśmy własny, a efekty mówią same za siebie. Udało nam się nie tylko osiągnąć kolejny rekord i umocnić na pozycji lidera w branży PC już szósty kwartał z rzędu, ale też jednocześnie zdywersyfikować swoją działalność. Zajmujemy 2. pozycję na rozwijającym się rynku tabletów epoki PC+ oraz 3 pozycję pod względem światowej sprzedaży tabletów i serwerów. Wkrótce osiągniemy 3. miejsce pod względem sprzedaży smartfonów na całym świecie. Choć nasze obroty zbliżają się już do poziomu 50 miliardów USD, Lenovo pozostaje firmą konsekwentną i szybką w działaniu.
Jesteśmy przekonani, że nasz tendencja wzrostu się utrzyma, ponieważ koncentrujemy na nim swoje działania i będziemy wykorzystywać obecny branżowy trend do konsolidacji w celu zwiększenia dynamiki wzrostu na rynku PC. Swoją strategię realizujemy w sposób konsekwentny i przejrzysty. Finalizacja przejęcia działu IBM System X oraz oczekiwane wkrótce przejęcie Motorola Mobility zapewnią nam 3 motory rozwoju: PC, urządzenia mobilne i rozwiązania dla dużych przedsiębiorstw. Odpowiednie połączenie innowacyjności i efektywności umożliwi nam wprowadzanie do oferty jeszcze większej liczby atrakcyjnych produktów z segmentu PC, mobilnego, dla dużych przedsiębiorstw i dla ekosystemu partnerów — zarówno w bliskiej, jak i dalszej przyszłości. Jeszcze w tym tygodniu zaprezentujemy innowacyjne, pomysłowe i eleganckie nowości z rodziny YOGA.
Aby utrzymać dynamikę, musimy znajdować nowe motory rozwoju i sposoby na przekształcanie naszej firmy. Segment PC był pierwszym motorem rozwoju, który zapewnił Lenovo pozycję globalnego lidera, i pozostaje podstawowym przedmiotem naszej działalności. Dzięki dodaniu sfery mobilnej oraz oferty dla przedsiębiorstw i ekosystemu jesteśmy gotowi do startu naszej drugiej rakiety i jeszcze szybszego osiągnięcia jeszcze wyższych poziomów.”– mówi Yang Yuanqing, Prezes i Dyrektor Naczelny Lenovo.