ShareVR to oprogramowanie, które pozwoli Wam streamować gry komputerowe (Windows, Mac) w rozdzielczości HD na smartfony. Wsparciem są objęte wszystkie tytuły wykorzystujące biblioteki DirectX w wersji od 9 do 11. Co istotne oprogramowanie pozwala także przełożyć odczyty z sensorów ruchu (akcelerometr, żyroskop) na rzeczywisty ruch postaci w grze.
Choć samo oprogramowanie kosztuje zaledwie 10 funtów musimy pamiętać, że nie każdy smartfon da sobie radę z udźwignięciem streamu. Tu sprawdzą się jedynie wydajne flagowce z górnej półki posiadające najlepiej wyświetlacz True HD IPS. Do tego musimy jeszcze zakupić jakiekolwiek gogle, do których włożymy smartfona. Może to być zarówno najtańszy Google Cardboard (60 zł) jak i bardziej komfortowy Durovis Dive (250 zł). W porównaniu do gotowych już gogli opisanych w tabelce (m.in. Oculus Rift i Samgung Gear VR) pomysł Marcina rzeczywiście wypada najatrakcyjniej, zwłaszcza, że technologia idzie ciągle do przodu i z każdą wymianą telefonu będziemy otrzymywać coraz lepszy wyświetlacz.
ShareVR może działać w sposób bezprzewodowy – poprzez WiFi – lub po kablu jednak by uzyskać najmniejsze opóźnienie (na poziomie 30 milisekund) konieczne jest skorzystanie z tego drugiego rozwiązania.
Oprogramowanie trafi do sprzedaży w styczniu przyszłego roku pod warunkiem, że kampania zakończy się sukcesem. By wdrożyć swój projekt Marcin potrzebuje 50 tys. funtów. Pod TYM linkiem możecie wesprzeć ShareVR.