Crowdfunding (finansowanie przez Tłum) to demokratyczna i cyfrowa metoda finansowania projektów, w ramach której dowolna osoba udziela swoimi pieniędzmi “wotum zaufania” danemu pomysłowi w zamian za konkretną korzyść. To również demokratyczna forma marketingu, łącząca zaufanie i dialog, z gospodarką doświadczeń i mechanizmami społecznościowymi. W największym skrócie: crowdfunding to kapitalizm dla 99%, w którym inicjatywy realizowane są przez internautów i na ich zasadach. Bartosz Filip Malinowski oraz Marcin Giełzak postanowili napisać na ten temat książkę pt. “Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu”.
Będzie w niej można znaleźć odpowiedzi na pytania z którymi mierzy się każdy organizator tego typu zbiórki: jak kreować promocję bez dużych nakładów? Jak przygotować budżet i plan kampanii? Jak dotrzeć ze swoim przesłaniem do mediów?
“Jednocześnie jest to zbiór opowieści o fascynujących przedsięwzięciach: nowej marce odzieżowej, firmie produkującej gry planszowe, zespole muzycznym czy nawet inżynierach tworzących projekt wahadłowca pozaziemskiego. Wielu utalentowanych projektodawców, poprzez udzielone wywiady i nadsyłane komentarze, w praktyce stało się współautorami tej książki.” — mówi jeden z autorów Marcin Giełzak
Autorzy, jako praktycy crowdfundingu, zdecydowali się zdobyć środki na druk książki poprzez pozyskanie wsparcia internautów. Kampania została uruchomiona na platformie crowdfundingowej Wspieram.to. Pierwszy cel – wydanie książki – został zrealizowany w ciągu 48 godzin. Autorzy zebrali już ponad 6000 zł. Kolejnym celem jest zebranie 9 500 złotych na uczynienie CROWDparty – imprezy, na którą zaproszeni są wszyscy, którzy wsparli finansowo projekt – jeszcze bardziej atrakcyjnej. Będzie to pierwsze “Święto Świadomych” i samodzielnych internautów. Podczas spotkania zagra zespół Yoga Terror, obecni będą dziennikarze oraz inni crowdfundingowi projektodawcy z całej Polski.
Wciąż można również wesprzeć kampanię, zaopatrując się w ramach przedsprzedaży w książkę, która już na pewno zostanie wydana na początku przyszłego roku. Książka została napisana dla wszystkich, którzy – tak samo jak autorzy – chcą z sukcesem realizować swoje projekty na portalach crowdfundingowych, być na bieżąco z najnowszymi trendami marketingu i e-commerce lub po prostu fascynuje ich kultura współpracy.
Kupić książkę oraz wesprzeć autorów w organizacji CROWDparty można na stronie projektu.