Dane na temat aktywności na portalach społecznościowych opublikowano na stronie Global Web Index. Wynika z nich, że prawie wszystkie sieci społecznościowe mogą pochwalić się większym wzrostem liczby użytkowników niż Facebook. Mowa tutaj o takich serwisach jak Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, a nawet… Google+! Przez ostatnie 6 miesięcy najwięcej nowych loginów pojawiło się na portalu Pinterest, który przez ten czas zanotował 57% wzrost liczby użytkowników.
Jeśli chodzi o użytkowników korzystających z aplikacji mobilnych, największym wzrostem może pochwalić się Snapchat (56% wzrostu w tym roku). W Polsce prawie nikt z tego nie korzysta, jednak wcale nas to nie dziwi. Być może już w przyszłym roku odkryjemy tą “wspaniałą nowość”, z której od jakiegoś czasu korzysta prawie każdy nastolatek w Stanach. Tak samo było z Facebookiem. Zaraz za Snapchatem, jeśli chodzi o aplikacje mobilne, są: Facebook Messenger i Instagram.
Poniżej znajdziecie pełną treść raportu o mediach społecznościowych, przygotowanego przez GWI. Jeśli ktoś wolałby skrócone podsumowanie, to sytuacja na rynku wygląda mniej więcej tak: Facebook nadal pozostaje królem, a jego użytkownikiem jest prawie co drugi człowiek, który może pochwalić się dostępem do Internetu. Portal Zuckerberga osiągnął stan nasycenia i w kolejnych latach raczej nie ma co liczyć na jakiekolwiek dwucyfrowe wzrosty, jeśli chodzi o liczbę użytkowników. Młodzież również nie wykazuje takiego entuzjazmu, jak jeszcze 3-4 lata temu, jeśli chodzi o Facebooka, który już dawno stał się portalem z którego korzystają ich rodzice. GWI Social Report Q3 2014