Pomimo tego, że oba serwisy oferowały zamawianie jedzenia online, istniała istotna różnica w ich funkcjonowaniu. W ofercie PizzaPortal.pl znajdowały się wyłącznie restauracje dysponujące własnymi kurierami. Foodpanda z kolei posiadała własną załogę kurierów, którzy odbierali zamówienia z restauracji i dostarczali do klientów końcowych. Dzięki temu oferta serwisu mogła obejmować lokale nieobecne u konkurencji. Po przejęciu PizzaPortal.pl przejmie dotychczasową organizację dostaw obecną w foodpanda. Połączenie funkcjonalności obu serwisów umożliwi oferowanie restauracjom i klientom lepszego serwisu.
Ta transakcja ma dla nas znaczenie strategiczne. Nie tylko wzmacnia naszą pozycję lidera, ale również umożliwia rozszerzenie działalności o dostawy. To teoretycznie pozwoli nam nawiązać współpracę z każdą restauracją na rynku — komentuje Lech Kaniuk, CEO PizzaPortal.pl.