Smakowita fuzja dwóch gigantów

PizzaPortal.pl to największy w Polsce serwis oferujący zamawianie jedzenia online. Transakcja wpływa na znaczące umocnienie jego na pozycji lidera rynku, którego wartość szacowana jest na około 147 mln zł. W wyniku negocjacji strony ustaliły, że polski serwis foodpanda przestanie całkowicie istnieć, a wszystkie restauracje, z którymi do tej pory współpracował wejdą do oferty PizzaPortal.pl. Dotychczasowa strona internetowa będzie kierował do PizzaPortal.pl.
Smakowita fuzja dwóch gigantów

Pomimo tego, że oba serwisy oferowały zamawianie jedzenia online, istniała istotna różnica w ich funkcjonowaniu. W ofercie PizzaPortal.pl znajdowały się wyłącznie restauracje dysponujące własnymi kurierami. Foodpanda z kolei posiadała własną załogę kurierów, którzy odbierali zamówienia z restauracji i dostarczali do klientów końcowych. Dzięki temu oferta serwisu mogła obejmować lokale nieobecne u konkurencji. Po przejęciu PizzaPortal.pl przejmie dotychczasową organizację dostaw obecną w foodpanda. Połączenie funkcjonalności obu serwisów umożliwi oferowanie restauracjom i klientom lepszego serwisu.

Ta transakcja ma dla nas znaczenie strategiczne. Nie tylko wzmacnia naszą pozycję lidera, ale również umożliwia rozszerzenie działalności o dostawy. To teoretycznie pozwoli nam nawiązać współpracę z każdą restauracją na rynku — komentuje Lech Kaniuk, CEO PizzaPortal.pl.