Agencja Reuters skontaktowała się z 16 firmami, które jako pierwsze zainteresowały się Glassem na tyle, aby zacząć tworzyć aplikacje dla nowego gadżetu Google’a. Dziewięć z nich już dawno porzuciło swoje projekty, a wszystkie zgadzają się, co do tego, że inteligentne okulary Google’a są dość mocno ograniczone. Produkt Google’a cierpi według nich również przez to, że jak dotąd nie pojawiła się “oficjalna” wersja komercyjna tego urządzenia.
To wszystko wpisuje się w scenariusz, który widzieliśmy już w przypadku kilku innych projektów Google’a. Gigant z Mountain View w przeszłości kilka razy już zaprezentował nam nowy produkt, lub usługę, żeby po kilku-kilkunastu miesiącach stwierdzić, że “to jednak nie to” i zamknąć projekt. Złośliwi twierdzą, że takie zachowanie powoli robi się jednym ze znaków rozpoznawczych Google’a.
Oprócz twórców Aplikacji, pokład Glass opuszczają również twórcy samego urządenia. Nad inteligentnymi okularami nie pracuje już ich główny projektant – Babak Parviz, oraz inżynier Adrian Wong. Z projektu odszedł również Ossama Alami – dyrektor ds. kontaktów z deweloperami.
Nie słyszeliśmy również o żadnej wersji systemu Android Wear, który byłby testowany na Google Glass. Skoro samo Google nie jest zainteresowane przystosowaniem urządzenia do swoich nowych, lepszych standardów (Material Design), to pod koniec 2015 roku nikt nie będzie już pamiętał o inteligentnych okularach od Google. Oczywiście z wyjątkiem tych, którzy gadżet kupili za 1500 dolarów.