Ogłoszona współpraca oznacza ciekawą zmianę w sposobie pozyskiwania kluczowych dla małego biznesu usług i rozwiązań IT. Od tej pory firmy będą mogły w jednym miejscu, w modelu subskrypcji, nabyć kompleksowy pakiet usług, włączając w to domenę, pocztę oraz powszechnie znane i wykorzystywane aplikacje Office, dostępne w modelu abonamentowym. W rezultacie małe firmy będą mogły działać w oparciu o mobilne scenariusze pracy.
Sektor MŚP stanowi w Polsce ok. 99,8 wszystkich firm, z czego ok. 96% to mikrofirmy. To ogromna część rynku o kluczowym znaczeniu dla gospodarki. Mimo niewielkich rozmiarów, przedsiębiorstwa te działają w otoczeniu makroekonomicznym i poddawane są działaniu tych samych czynników zewnętrznych, które wpływają na duże organizacje i decydują o zmieniającym się stylu pracy, komunikacji i rosnącej roli nowych technologii. Co za tym idzie, również w ich sektorze upowszechnia się mobilna praca i koncepcja “biuro tam gdzie Ty” – a małe firmy jak żadne inne mają możliwość w szybkim tempie zbudować na tym swoją przewagę względem konkurencji.
Ogłoszona dziś współpraca Microsoft i home.pl jest strategicznym krokiem dla obu firm w obszarze budowania propozycji dla mikroprzedsiębiorstw oraz małych firm (segment SOHO). Wspólna oferta bazuje na dotychczasowych usługach home.pl jak domeny, hosting czy poczta, uzupełnionych o Office 365, czyli między innymi popularne aplikacje Word, Excel, PowerPoint, OneNote oraz usługi np. spotkania online, czy jednoczesna edycja dokumentów przez kilku pracowników. Dzięki nim, klienci będą mogli cieszyć się w pełni mobilnym dostępem do swoich narzędzi służbowych, niezależnie czy są w biurze czy w domu – a wszystko od jednego dostawcy IT.
Office 365 jest doskonałym uzupełnieniem naszej oferty zapewniającym jej kompleksowość w segmencie SOHO. Przedsiębiorcy mogą teraz w jednym miejscu nabyć aplikacje i rozwiązania wspierające skuteczne prowadzenie biznesu. W ramach usługi otrzymają też doradztwo w zakresie efektywnego wykorzystania rozwiązań w chmurze i wsparcie ze strony konsultantów. Co ważne dla naszych klientów, zarówno aplikacje Office jak i pełen zakres usług, jaki świadczymy dostępne będą na zasadach miesięcznego abonamentu, co dla płynności finansowej małych firm ma olbrzymie znaczenie. Nowoczesne aplikacje i rozwiązania w chmurze, wsparte wiedzą i doświadczeniami obu firm mają szanse w istotny sposób wpłynąć na przyśpieszenie rozwoju małych firm w Polsce — mówi Marcin Kuśmierz, Prezes Zarządu home.pl.
Jak pokazuje badanie “Nowoczesne IT w MŚP 2014” przeprowadzone na zlecenie Microsoft przez Ipsos MORI, około trzech czwartych pracowników firm MŚP w Polsce (72 proc.) przyznaje, że lepsze technologie mobilne, w tym urządzenia i usługi, są coraz ważniejsze z perspektywy efektywności ich pracy. Mniej więcej dwóch na trzech (64 proc.) pracowników MŚP uważa nowoczesne technologie informatyczne (w tym mobilne) za wręcz kluczowe dla sukcesu firmy. To pokazuje wyraźną gotowość tego sektora rynku na scenariusze pracy zdalnej, w oparciu o mobilne urządzenia i bezpieczny dostęp do aplikacji i danych firmowych.
Office 365 to usługa zawierająca znane aplikacje, jak Word, Excel, Power Point, a także m.in. wirtualny dysk o pojemności 1 TB (docelowo nieograniczonej) i komunikator. Dzięki temu, że jest świadczona w modelu chmurowym, dostęp do niej można uzyskać z niemal każdego miejsca i urządzenia — komputera, smartfonu lub tabletu. Jedna subskrypcja umożliwia instalację aplikacji desktopowych Office na maksymalnie pięciu komputerach PC lub Mac oraz pięciu urządzeniach mobilnych, dzięki czemu użytkownik ma dostęp do pełnej wersji usługi z poziomu każdego ze swoich narzędzi, niezależnie czy jest w biurze czy w domu.
home.pl jest liderem usług hostingowych w Polsce, który rozumie potrzeby i specyfikę małych firm. Ma też szanse stać się miejscem zakupu kompleksowej oferty narzędzi dla małego biznesu, który chce sprawnie działać w realiach mobilnego świata, kiedy to nasza praca nie jest już ściśle związana z fizycznym biurem. Aplikacje Office są jednym z najbardziej rozpoznawalnych i jednocześnie pożądanych rozwiązań w segmencie MŚP. Dlatego Office 365 jest naturalnym uzupełnieniem oferty home.pl. Wspólnie będziemy konsekwentnie przekonywać małe i średnie firmy, że bez potrzeby dużych inwestycji mogą znacząco usprawnić swój biznes — mówi Ronald Binkofski, dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft.
W ramach nowej oferty home.pl oferuje 3 zróżnicowane funkcjonalnie i cenowo pakiety Office 365 dla małego i średniego biznesu. Oferowane rozwiązania umożliwiają pobranie i instalację oprogramowania na komputerach i urządzeniach mobilnych oraz dostęp do wybranych aplikacji i funkcjonalności w chmurze. Wszystkie pakiety są dostępne w abonamencie rocznym lub miesięcznym, z możliwością dokonywania płatności za pomocą karty kredytowej lub przelewu bankowego. Rozliczenie odbywa się w PLN, na podstawie faktur wystawionych przez home.pl. Użytkownicy nowych usług mogą również liczyć na całodobowe wsparcie techniczne poprzez centrum telefoniczne home.pl.
Współpraca z home.pl wiąże się również z ewolucją ekosystemu partnerskiego działającego w ramach Microsoft Partner Network. home.pl uczestniczy w pilotażowym programie Microsoft Cloud Solution Provider i jest jednym z 15 Partnerów na świecie, którzy jako pierwsi uzyskali ten status. Współpraca w modelu Cloud Solution Provider zakłada, że firma partnerska przejmuje pełną odpowiedzialność za logistykę, świadczenie wsparcia dla klientów oraz rozliczenia płatności. Dzięki temu klient zyskuje jednego partnera we wszystkich obszarach kluczowych dla prowadzenia i usprawniania biznesu w oparciu o nowe technologie.