Sytuacja w tym kwartale stanowiła dla nas spore wyzwanie, dlatego jesteśmy zadowoleni z faktu, iż zachowaliśmy rentowność w warunkach bardzo konkurencyjnego rynku — mówi Peter Chou, CEO firmy HTC.
Udało nam się osiągnąć ten wynik, dzięki zrównoważonej ofercie produktów skierowanej zarówno do konsumentów w najważniejszych regionach, jak i do naszych partnerów biznesowych. Prowadząc taką politykę zwiększyliśmy nasz zasięg na ustabilizowanych rynkach, ale też zaznaczyliśmy swoją obecność na rynkach rozwijających się.
Zjawisko to było szczególnie widoczne w przypadku smartfonów z rodziny Desire — dodaje.
Podstawowe dane liczbowe za trzeci kwartał:
- Kwartalny przychód 41,9 mld NT$ (nowych dolarów tajwańskich)
- Kwartalny zysk netto 0,6 mld NT$ lub 0,78 NT$ na 1 udział (akcję)
- Marża brutto – 22,9% i marża operacyjna – 0,4%
3 listopada br, ujawnione zostały także wyniki za miniony miesiąc.
Podstawowe dane liczbowe za październik 2014:
- Przychód 15,8 mld NT$
- Przychód za okres od stycznia do października 2014 roku 155,8 mld NT$
Smartfony z rodziny Desire okazały się mocnym produktem w trzecim kwartale 2014 roku, pozwalając skonsolidować udziały w rynku i przyciągnąć nowych użytkowników. Duże zapotrzebowanie na smartfony HTC Desire 610 i 510 sprawiło, że sprzedawały się one dobrze w Stanach Zjednoczonych i w Europie, podczas gdy model HTC Desire 816 utrzymał dobre wyniki sprzedaży w Tajwanie, Chinach, Indiach i Środkowym Wschodzie. HTC Desire 820, pierwszy na świecie smartfon napędzany przez ośmiordzeniowego i 64-bitowego Snapragona 615, został wprowadzony na rynek w Chinach i trafił do szerokiej dystrybucji za pośrednictwem głównych operatorów sieciowych.
HTC One (M8) nadal zdobywa nagrody, w tym nagrodę dla “Najlepszego telefonu roku 2014” przyznawaną przez magazyn TechRadar i nagrodę dla “Najlepiej zaprojektowanego smartfonu roku” od magazynu Mobile Choice. W minionym kwartale smartfony HTC Desire również zebrały kolejne nagrody. Model HTC Desire 820 kontynuując chlubną tradycję modelu Desire 816 został uhonorowany nagrodą “Best of IFA Awards” magazynu Android Central. Otrzymał też miano “Najlepszego smartfonu klasy średniej” przyznawaną przez Android Authority.
W ramach globalnej kampanii “Double Exposure” przeprowadzonej przez firmę HTC w październiku wprowadzono na rynek szereg nowych produktów i usług, w tym HTC Eye Experience, smartfony HTC Desire Eye i mini kamery RE. Wydarzenie to pokazało światu najnowsze trendy wzornictwa i technologii w ekscytujący sposób przemawiające do mediów ukierunkowanych na styl życia i produkty konsumenckie.
W październiku br. HTC wprowadziło również na rynek model Nexus 9, nowy tablet klasy premium zaprojektowany w ścisłej współpracy z firmą Google. Nexus 9 to pierwszy na świecie tablet wyposażony w system operacyjny 5.0TM Lollipop, najnowszy system firmy Google, wyposażony w funkcje i aktualizacje funkcji zapewniające użytkownikom wyjątkowy komfort użytkowania.
Przewidywane wyniki za IV kwartał 2014 r:
- Oczekiwany przychód w zakresie od 43 mld NT$ do 47 mld NT$
- Oczekiwana marża zysku brutto – 19,00% do 21,00%
- Oczekiwany zysk na akcję w zakresie od 0,07 NT$ do 0,46 NT$