Jak obliczają analitycy, w ostatnim kwartale 2014 roku na całym świecie użytkownicy kupią około 71,5 miliona iPhone’ów. Większość z nich – 41,65 miliona – stanowić będzie najnowszy model iPhone 6, natomiast większego iPhone’a 6 Plus sprzeda się ponad dwukrotnie mniej – 15,1 miliona sztuk.
Co ciekawe, do ogólnej sumy sprzedanych telefonów w dalszym ciągu dokładają się również starsze modele – 5S, 5C, a nawet 4S. Mało tego, w ich przypadku właśnie w pierwszym kwartale 2015 roku ma nastąpić wyraźny wzrost sprzedaży, głównie ze względu na sporą liczbę poświątecznych akcji wyprzedażowych.
W tym samym czasie liczba sprzedawanych iPhone’ów 6 i 6 Plus spadnie – i to dramatycznie. W przypadku podstawowego modelu będzie to spadek niemal o połowę (sprzeda się ok. 21.6 mln sztuk), a jeśli chodzi o większy model, spadek wyniesie około 1/3 (sprzeda się ok. 10,2 mln sztuk). W sumie Apple sprzeda w tym okresie mniej niż 50 milionów telefonów, więc w porównaniu ze świątecznymi żniwami będzie to wyraźne załamanie rynku.