Pavni Diwanji, wiceprezes ds. inżynierii w Google w wywiadzie dla USA Today zapowiedziała, że już w przyszłym roku doczekamy się specjalnych odsłon YouTube, Chrome i wyszukiwarki Google dedykowanych dzieciom poniżej 13 roku życia.
“W firmie wszyscy mają dzieci, więc nasza motywacja do pracy jest oczywista – chcemy zmienić nasze produkty, w taki sposób, by były one dla najmłodszych użytkowników bezpieczne i sprawiały frajdę. ” – powiedziała Diwanji i przytoczyła prostą sytuację. Jej 8-letnia córka ze zdziwieniem zapytała się dlaczego po wpisaniu słowa “pociąg” Google pokazuje jej rozkład jazdy z Amtrak, a nie bajkę “Tomek i przyjaciele”, którą chciała obejrzeć. Koncern będzie pracował zatem nad algorytmem wyszukiwania odpowiednim dla najmłodszych użytkowników sieci.
Oprócz przyjaznego interfejsu na nowych wersjach produktów skorzystają także sami rodzice, którzy otrzymają narzędzia pomocne w np. kontrolowaniu czasu spędzanego przez dzieci w Internecie.
Przeszkodą w realizacji tego celu może być jednak amerykańska ustawa COPPA, która określa w jaki sposób firmy mogą zbierać dane osobowe od dzieci poniżej 13 roku życia i jakie materiały mogą im być pokazywane.