Wszystko zaczęło się 22 września 2012 roku, kiedy to brat Tabathy Bundesen opublikował pierwsze zdjęcie kotki na portalu Reddit. Zrzędliwy wyraz pyska zwierzątka szybko spodobał się Internautom. Powstał oficjalny fanpage Grumpy Cat’a posiadający dziś ponad 7 milionów fanów, a tysiące memów z udziałem Tardar Sauce opanowały sieć.
Z czasem kotka zaczęła przenikać poza świat wirtualny – ukazała się na okładce The Wall Street Journal i New York Magazine, występowała w telewizji, a jej wizerunek został opatentowany i jest wykorzystywany m.in. przez kilka marek m.in. Friskies. Gadżety z Grumpy Cat’em takie jak kalendarze, książki, kubki czy koszulki przyniosły jej właścicielce olbrzymi majątek. Szacuje się, że kobieta zarobiła około 99,5 miliona dolarów. Telefony z ofertami komercyjnymi pojawiły się już w kilka dni po tym jak pierwsze zdjęcia Tardar Sauce zaczęły przenikać do sieci. Kobieta rzuciła pracę kelnerki i poświęciła się w całości marketingiem swojej pupilki.
Niezwykły wygląd kotki spowodowany jest wadą genetyczną związaną z karłowatością. Według słów opiekunki zwierzątko jest wbrew pozorom bardzo pogodnie nastawione do życia.