Rozszerzenie systemu PeoPay o możliwość dokonywania transakcji zbliżeniowych w terminalach płatniczych z funkcją PayPass, to ważny krok, który przyczyni się do popularyzacji płatności mobilnych. Dążymy do tego, aby klienci mieli możliwość płatności przy pomocy PeoPay w większości punktów handlowo – usługowych w Polsce, a w przyszłości również i za granicą. Wdrażanie i rozwój nowoczesnych oraz wygodnych rozwiązań płatniczych dla klientów jest elementem działań Banku Pekao na rzecz rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce — powiedział Grzegorz Piwowar, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao . Bank Pekao uruchamia obecnie własne rozwiązanie HCE (Host Card Emulation) i będzie kontynuował rozwój tej usługi w oparciu o specyfikację MasterCard Cloud Based Payment. Technologia ta umożliwia wykonywanie bezpiecznych zbliżeniowych płatności mobilnych analogicznie jak kartami zbliżeniowymi, z wykorzystaniem komunikacji NFC pomiędzy telefonem a terminalem płatniczym. W odróżnieniu od istniejących na rynku rozwiązań, zastosowana technologia pozwala płacić zbliżeniowo bez konieczności wiązania się z konkretnym operatorem komórkowym. Dane karty nie są przechowywane na karcie SIM.
Polscy konsumenci entuzjastycznie przyjęli płatności zbliżeniowe, a dziś nasz kraj jest jednym z największych rynków na świecie, jeśli chodzi o skalę akceptacji i wykorzystania tej formy płatności. Obserwujemy rosnące zainteresowanie kolejnymi innowacyjnymi technologiami, nie wymagającymi fizycznej karty płatniczej. Technologia MasterCard Cloud Based Payments, oparta na standardzie HCE, to kolejny krok w kierunku upowszechnienia płatności zbliżeniowych telefonami komórkowymi, a współpraca z Bankiem Pekao pozwoli na szybszą popularyzację nowego standardu — powiedział Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.
Nie trzeba fizycznie uruchamiać aplikacji, żeby zapłacić. Dzięki temu, transakcje wykonywane są równie szybko jak przy pomocy kart płatniczych. Wystarczy odblokować telefon, zbliżyć go do terminala, tak jak kartę zbliżeniową, i zatwierdzić transakcję w telefonie przy pomocy numeru PIN. Aplikacja jest bezpieczna – nie jest możliwe dokonanie płatności zbliżeniowej, jeśli mamy zablokowany telefon w kieszeni czy torebce. Nie zadziała wtedy moduł NFC.
Rozwiązanie skierowane jest do użytkowników aplikacji płatności mobilnych PeoPay, którzy posiadają najpopularniejsze modele smartfonów z systemem operacyjnym Android (wersja 4.4 KitKat), które wyposażone są w antenę NFC.
Aplikacja PeoPay jest dostępna zarówno dla klientów Banku Pekao, którzy mogą podłączyć aplikację do rachunku osobistego, jak i pozostałych użytkowników, którzy mogą korzystać z aplikacji przy pomocy rachunku przedpłaconego.