W Nowym Jorku pracownicy biurowi spędzają w ciągu swojego życia 16,6 lat czekając na windy i 6 lat jeżdżąc nimi. Windy Multi mają to zmienić. W każdym pionowym szybie znajdowałyby się dwa tunele – jednym windy jeździły by w górę, drugim w dół. Do pionowych szybów w określonych miejscach dołączane by były szyby poziome (tak jak na fotografii powyżej). Każda winda posiadałaby dwa silniki, które umożliwiałby jej płynne przechodzenie z jednej orientacji do drugiej. Dźwigi nie posiadałyby lin, lecz zastosowano by tu tą samą technologię, co w przypadku kolei magnetycznej.
We wszystkich szybach na raz mogłoby poruszać się nawet kilkanaście wind z prędkością 5 metrów na sekundę. W ten sposób pasażerowie nie czekaliby na windę dłużej niż 15-30 sekund. Same windy nie musiałby by być już tak szerokie jak aktualnie dostępne w dużych wieżowcach. To zaś pozwoliłoby na zwiększenie powierzchni użytkowej budynków nawet o 25%.
Pierwsze testy Multi mają ruszyć w 2016 roku.