W trakcie korzystania z tabletów najwięcej kłopotów sprawia przedsiębiorcom zbyt krótka żywotność baterii. Taką usterkę zgłosiło blisko 40 proc. respondentów. Do częstych problemów należą również przegrzewanie się sprzętu lub rozbicie ekranu, o której wspomniał co piąty użytkownik. Oprócz tego badani wymieniali zbyt ubogi interfejs, wadliwy ekran dotykowy, a także zbyt małą wytrzymałość na uszkodzenia, którą wskazało 12 proc. ankietowanych.
Dla większości przedsiębiorców decydującym czynnikiem w momencie wyboru sprzętu służbowego jest jego funkcjonalność. Aż 70 proc. ankietowanych właśnie na ten element zwraca uwagę
w pierwszej kolejności. Drugim najczęściej wymienianym kryterium jest wytrzymałość urządzenia, na którą wskazało blisko dwie trzecie badanych. Z kolei dla ponad połowy kupujących sprzęt ważna jest łatwość jego obsługi oraz cena. Wśród innych czynników ankietowani wymieniali kompatybilność urządzenia z systemami operacyjnymi, jego wielkość czy wygląd.
Dla klientów biznesowych najważniejsza jest funkcjonalność i wytrzymałość, a dopiero w dalszej kolejności cena tabletu. Przedsiębiorcy coraz częściej zaczynają dostrzegać, że zakup tańszego urządzenia mobilnego, ale mało funkcjonalnego czy podatnego na uszkodzenia może przynieść firmie więcej strat niż pożytku. Częste uszkodzenia sprzętu to nie tylko przestoje w pracy, ale i groźba bezpowrotnej utraty kluczowych danych firmowych — mówiJacek Wielgus, Head of CEE Region
w Panasonic Computer Product Solutions.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Dynamic Markets na zlecenie Panasonic. Wzięło w nim udział 2300 nabywców oraz użytkowników tabletów z firm zatrudniających więcej
niż 50 osób w 11 państwach europejskich (Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Belgia, Holandia Luksemburg, Włochy, Hiszpania, Rosja, Turcja).
Powiązane treści:
Tablet dla dzieci – najlepsze modele