“Jako pisarz, byłem pod silnym wpływem takich klasyków literatury, jak “Dżuma” Alberta Camusa, czy “Jądro Ciemności” Josepha Conrada” — wyjaśnia Rafał Orkan, powieściopisarz i współautor fabuły Dying Light .
“Naszą grą chcieliśmy wywołać podobne emocje i ukazać graczom reakcje ludzi wywołane ekstremalnymi warunkami”.
Wędrując po mieście zdewastowanym przez tajemniczą epidemię, która przemieniła ludzi w zombie, gracze wcielają się w postać Kyle Crane’a, działającego pod przykrywką agenta operacyjnego, wysłanego w celu infiltracji strefy kwarantanny. Chaos w swej najczystszej postaci, zwalczające się frakcje oraz podejrzany cel misji, wciągają Crane’a w konieczność podejmowania decyzji, jak mu powiedziano, dla “wyższego dobra”. Kto jednakże decyduje, kiedy wyższe dobro zamienia się w zło konieczne?
“Rozpoczynając pracę nad Dying Light, byłem zszokowany tak oprawą wizualną, jak i tak dojrzałym i bogaty scenariuszem. Czuję się zaszczycony, że Techland pozwolił mi być choć małą częścią tej przejmującej opowieści o przetrwaniu. Nie mogę doczekać się reakcji osób, gdy w końcu zorientują się, co tak naprawdę dzieje się w tej historii – i sam też nie mogę doczekać się, by samemu zagrać!” — mówi Roger Craig Smith, aktor podkładający głos za Kyle Crane’a, znany z wielu popularnych tytułów, jak choćby Batman: Arkham Origins .