W przypadku Facebooka największy odsetek (68,5 proc.) użytkowników tego serwisu zamieszkuje Wielką Brytanię. Polacy są natomiast podobni w tym względzie do Niemców. W obydwu krajach z tego portalu korzysta 2 na 5 mieszkańców.
Pod względem sprzedaży internetowej rekordzistami znowu są Brytyjczycy. W 2013 roku przeznaczyli na ten cel
112 mld euro.
Dużo mniej – bo “tylko”
48,5 mld euro
wydali Niemcy. Na tym tle Polska prezentuje się słabo. W ciągu roku wydaliśmy w sieci 5 mld euro. Nie ma się jednak co dziwić. Jak słusznie zauważa Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs posiadamy o połowę mniejszą liczbę ludności i znacznie niższe zarobki niż nasi zachodni sąsiedzi.
Jeśli spojrzelibyśmy na wydatki przeznaczone na reklamę w siec i zauważylibyśmy tu podobną analogię. Brytyjczycy nie szczędzą pieniędzy na promocję w Internecie – ich wydatki sięgają 8,5 mld euro rocznie. Niemcy na ten cel przeznaczają 4,9 mld euro. Polskie firmy przeznaczyły w ubiegłym roku tylko
315,2 mld euro.
Odnotowano jednak aż 105-procentowy wzrost wydatków na reklamę mobilną, a także większe zainteresowanie reklamą osobistą, której treść dopasowywana jest do preferencji klientów. Wydatki na ten rodzaj promocji zwiększyły się dwukrotnie.
Zdjęcie kobiety z zakupami trzymającej smartfona pochodzi z serwisu Shutterstock