Smart eMBMS wykorzystuje dynamiczny algorytm aktywacji komórek, który wykrywa, gdy wielu użytkowników w komórce przesyła te same treści wideo w trybie transmisji pojedynczej. Kiedy ich liczba osiągnie określoną wartość progową w danej komórce, jej eMBMS aktywuje się, przełączając użytkowników w sposób automatyczny i płynny na strumień transmisji. W ten sposób zwalnia się krytyczne zasoby widma dla innych osób w ramach komórki i zapewnia każdemu z użytkowników dostęp do materiałów wideo tej samej, wysokiej jakości – bez potrzeby konkurowania z innymi o zasoby sieciowe.
Opracowane przez Samsung rozwiązanie Smart eMBMS zaprojektowano z myślą o umożliwieniu operatorom wydajnego i skutecznego zarządzania skrajnie wysokim wzrostem ruchu, związanym z przesyłaniem danych w sieciach mobilnych. W szczególności dotyczy to materiałów wideo — tłumaczy Joonho Park, starszy wiceprezes oraz dyrektor działu globalnej sprzedaży i marketingu.
Korzyści dla użytkowników, takie jak zmniejszenie opóźnień emisji na żywo, wyższa jakość materiałów wideo i koniec buforowania filmów, mają niezwykle istotne znaczenie dla nowoczesnych sieci mobilnych, które mogą w ten sposób dotrzymać kroku błyskawicznemu rozwojowi technologii wideo.
Wdrożenie rozwiązania Smart eMBMS to dla operatorów szansa zyskania większej kontroli nad siecią, szczególnie wobec konkurencji ze strony innych podmiotów oferujących transmisję strumieniową. Operator może skierować wybrane treści do określonych obszarów sieci. Jednocześnie pojawia się możliwość stworzenia nowych źródeł przychodów dzięki reklamom przed rozpoczęciem transmisji (pre-roll) i reklamom między-segmentowym. Na przykład po obejrzeniu krótkiej reklamy użytkownicy mogą oglądać transmisję bezpłatnie. Ponieważ tego rodzaju reklamy mogą być wdrażane osobno dla każdej komórki, istnieje możliwość lokalnego ukierunkowania, co poprawi wartość inwestycji reklamodawców. Ponadto rozwiązanie Smart eMBMS wykorzystuje najnowsze techniki optymalizacji materiałów wideo opartych na standardzie MPEG Media Transport, co umożliwia ograniczenie opóźnień w transmisji filmów, dzięki czemu użytkownicy mogą bardziej zaangażować się w akcję.
W styczniu 2014 r. w Korei Południowej firma Samsung we współpracy z krajowym operatorem KT skomercjalizowała pierwszą na świecie technologię eMBMS. Od tego czasu wykorzystywano ją do obsługi wielu dużych wydarzeń, takich jak wizyta papieża w Korei, którą śledził ponad milion osób. Ponieważ na materiały wideo przypada obecnie około 55 procent całego ruchu w sieciach mobilnych, a w roku 2018 udział filmów w tym ruchu będzie wynosić 69 procent, konieczność powszechnego wdrożenia tej technologii wydaje się oczywista. Samsung pozostaje jedynym dostawcą posiadającym doświadczenie w zakresie komercyjnego wykorzystania technologii eMBMS do transmisji w sieci.