Walczyć było o co. Zwycięski projekt miał otrzymać bowiem wsparcie realizacji pomysłu obejmujące szkolenie z zakresu tworzenia gier komputerowych oraz pomoc doświadczonych twórców w budowaniu prototypu. Pomysły były zbierane nie tylko podczas targów ale także później za pośrednictwem formularza internetowego, o czym informowaliśmy Was pod TYM linkiem.
Organizatorzy GDSiTY ogłosili dziś finał konkursu.
Wyróżnionych zostało także pięć poniższych projektów, których autorzy otrzymają także wsparcie w zakresie szkolenia z tworzenia gier.
Trzecie miejsce to “FBI – Section 8” – pomysł Jacka Kumeckiego na grę, która jest połączeniem gier typu X-COM oraz gier detektywistycznych. Jest to gra detektywistyczna z dużą ilością zagadek do rozwiązania. Gracz kieruje komórką FBI do walki z przestępczością, prowadzi dochodzenia, dobiera ludzi i zarządza biurem.
“Szlak wygasłych gwiazd” to propozycja Jakuba Jagiełły. Gracz, zawiedziony kierunkiem rozwoju jaką obrała ludzkość, w sferze z wody i nici pajęczych stanowiącej bioniczny komputer i statek kosmiczny wyrusza wraz z Poławiaczką Spadających Gwiazd ku Gliese 710.
“Podcast: The game” wymyślony przez Pawła Rumińskiego. Jest to gra typu sim o tworzeniu przez fanów podcastów o grach komputerowych z satyrycznymi nawiązaniami do rzeczywistej branży gier. W zamyśle istnieje możliwość sterowania trzema z 5 bohaterów do wyboru.
“Sleepless” to pomysł, którego autorem jest Kajetan Krawczyk. 26 kwietnika 1986 roku, ZSRR, Prypec – Bill Steuer, jeden z pracowników elektrowni w Czarnobylu dostaje rozkaz poprowadzenia eksperymentów nad czwartym reaktorem elektrowni. Niestety, coś poszło nie tak. Gra rozgrywa się z poziomu pierwszej osoby, lecz nie jest idealną rekonstrukcją zdarzeń.
Miejmy nadzieję, że o powyższych projektach jeszcze usłyszymy. Być może wśród nich kryje się kolejny hit Kickstartera…