Eksperymentalny konwój wyjedzie na autostradę A28 z miejscowości Zwolle (w której mieści się fabryka marki Scania), żeby zrobić “pokazową rundkę” po okolicy. Idea jest dosyć prosta: żywy kierowca jedzie w pierwszej, otwierającej konwój ciężarówce, a reszta pojazdów, sterowana bezzałogowo, zachowując minimalny odstęp podąża jego śladem. Dzięki rozwiązaniu firmy Scania transport drogowy stanie się tańszy: po pierwsze pensję dostawać będzie tylko jeden kierowca, po drugie – minimalny odstęp pomiędzy cieżarówkami znacznie zmniejszy ilość spalanego paliwa (dzięki mniejszemu oporowi powietrza).
Niestety planowany na 9 lutego pokaz to jak na razie jednorazowy występ zorganizowany z myślą o holenderskim rządzie i Komisji Europejskiej. Scania chce bowiem przekonać wszystkie europejskie kraje do tego, że ich rozwiązanie jest bezpieczne i może być stosowane na terenie całej Unii Europejskiej. O ile oczywiście wszystkie państwa członkowskie przygotują odpowiednie przepisy, zezwalające na bezzałogowy transport drogowy.