Od poniedziałku, na Reddicie użytkownicy telewizorów Smart TV donoszą, że ich telewizory co “20-30 minut” przerywają dowolny film reklamami Pepsi. Problem występuje podczas korzystania z aplikacji Plex, jednak jej twórcy twierdzą, że z nieplanowanymi reklamami nie mają nic wspólnego.
Samsung z kolei przyznał, że wiedzą o całej sprawie, jednak reklamy emitowane na ich telewizorach są wynikiem błędu oprogramowania, który został już naprawiony. Wniosek? W telewizorach Samsunga znajduje się oprogramowanie, które jest w stanie przerwać Wam film, odtwarzany np z dysku waszego komputera reklamami, których nie spodziewalibyście się zobaczyć. Inteligentne telewizory bywają czasem głupie.
AKTUALIZACJA
Prezentujemy oficjalne oświadczenie firmy Samsung w tej sprawie:
Zdajemy sobie sprawę z faktu, że niektórzy użytkownicy telewizorów Smart TV w Australii doświadczyli zakłóceń w odbiorze programów w postaci reklamy. Powodem ich wystąpienia był prawdopodobnie błąd. Podjęliśmy już działania zmierzające do dokładnego wyjaśnienia przyczyny wystąpienia błędu – jest to dla nas obecnie najwyższy priorytet. Zakłócenia zostały dotąd zgłoszone jedynie w Australii. Przepraszamy wszystkich naszych klientów za wszelkie niedogodności.
Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska