Hillman mówiąc krótko nie usunął na Xboxie przypisanej do konta karty kredytowej. Jego syn nęcony dodatkowymi “paczkami” z zawodnikami bezwiednie kupował sobie nowych piłkarzy, wydając za każdym razem 109 dolarów.
Jako dyrektor Hillman nie zarabia mało i nie od razu wyłapał, że z jego konta zniknęło 4,5 tys. dolarów. Początkowo zauważył tylko parę studolarowych transakcji przelanych na konto Microsoftu i traktując je jako błąd przy odnawianiu subskrypcji pakietu Office skontaktował się z pomocą techniczną. Dopiero tam uświadomiono mu pełną skalę utraconych pieniędzy.
Przywołany do porządku syn, przyznał, że próbował RAZ zakupić paczkę z nowymi zawodnikami, ale ponieważ wyskakiwał komunikat o błędach ponowił “kilkakrotnie” żądanie. Hillman opisał sprawę na swoim blogu przyznając się do tego, że nie miał świadomości, że w grze występują mikropłatności i w związku z tym bierze na siebie odpowiedzialność za to co się stało. Nie kryje jednak rozgoryczenia zaistniałą sytuacją i zastanawia się jak to możliwe, że Microsoft nie zainteresował się dublującymi się płatnościami pochodzącymi z konta konsoli zarejestrowanej na 13-latka.”W iTunes konieczne jest wpisanie hasła przed każdą taką transakcją!” – żali się mężczyzna.
Firma przyznała, że po każdej takiej transakcji wysyłane są automatyczne maile na adres klienta. W tym przypadku adresem tym była skrzynka pocztowa syna, który – rzecz jasna, nie przyznał się wówczas do niczego ojcu. Być może gdyby Hillman zareagował szybciej, Microsoft mógłby mu pomóc.
W całej tej historii poraża najbardziej naiwność rodzica pełniącego tak odpowiedzialną funkcję w banku. Trudno uwierzyć, że taka osoba może nie być świadoma zagrożeń związanych z pozostawianiem w sieci informacji o swojej karcie kredytowej.