Benchmark 3DMark mierzy liczbę rozkazów “draw call”, które w ogólnym ujęciu są żądaniem aplikacji do wyrenderowania obiektu na ekranie. Wyższa przepustowość w tym zakresie oznacza możliwość stworzenia bardziej szczegółowej sceny i uzyskania wyższej wydajności, choć oczywiście wzrost nie jest 1:1. Bez względu jednak na wszystko wyniki przeprowadzonego testu świadczą o potencjalne i mocy kart graficznych AMD Radeon zarówno działając z wykorzystaniem Mantle API jak i DirectX 12.
Z tej okazji Robert Hallock, Head of Global Technical Marketing w firmie AMD, przygotował wpis na blogu, który dokumentuje zyski wydajnościowe, jakie dzięki DirectX 12 uzyskuje sprzęt AMD. Jest tam przedstawione skalowanie zarówno wydajności kart graficznych, procesorów APU, jak i tradycyjnej budowy procesorów. Zapraszamy: http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog/2015/03/26/amd-enables-incredible-directx-12-performance-in-new-3dmark-api-overhead-feature-test.
Warto również bliżej przyjrzeć się wynikom testów, jakie przeprowadziła redakcja PC Perspective:
- AMD Radeon R9 290X w trybie Mantle: 20,88 milionów rozkazów “draw call”
- AMD Radeon R9 290X w trybie DirectX 12: 19,12 milionów rozkazów “draw call”
- GTX 980 w trybie DirectX 12: 15,67 milionów rozkazów “draw call”