Takie podejście umożliwia klientom dokonywanie opłat w systemie “pay-as-you-go”, czyli wynajmu licencji – w zależności od rzeczywistego korzystania z oprogramowania w okresie miesięcznym, kwartalnym lub rocznym. Dodatkowo, zdaniem Autodesku, zapewnia łatwiejszy proces wdrażania nowych technologii i zarządzania rozwiązaniami, a także niższe koszty początkowe.
“Wraz ze zmianą podejścia do projektowania zmienia się również sposób oferowania oprogramowania pozwalający uzyskać więcej korzyści z inwestycji w rozwiązania Autodesk” – mówi Jarosław Kierczuk, Country Channel Manager Autodesk. “Nowy model licencjonowania wychodzi naprzeciw indywidualnym potrzebom naszych klientów, umożliwiając im dostęp do najnowszych wersji oprogramowania, a także łatwiejsze zarządzanie budżetem poprzez elastyczny system opłat”.
Desktop Subscription oferuje uproszczony proces instalacji, zarządzania oraz aktualizacji oprogramowania, a także rozszerzenie praw do korzystania z rozwiązań Autodesk na wielu urządzeniach. Autodesk planuje także systematyczne wprowadzanie innowacji i usprawnień rozwiązań oferowanych w ramach Desktop Subscription zapewniając większą integrację z usługami w chmurze oraz i likwidując problemy związane z kompatybilnością plików.
Klienci Autodesk, którzy zakupili licencje wieczyste (perpetual) przed 1 lutego 2016 roku będą mogli nadal z nich korzystać, a ci, którzy posiadają Maintenance Subscription będą mieli dostęp do przysługujących im korzyści ( w tym aktualizacji oprogramowania), tak długo jak ich subskrypcja pozostanie aktywna. Autodesk będzie również oferował subskrypcje na usługi w chmurze (Cloud Services Subscriptions).