Algorytm, który zacznie działać już jutro sprawi, że wszelkie strony, portale czy e-sklepy, które nie posiadają mobilnej wersji nie pojawią się w mobilnych wynikach wyszukiwania (zmiana nie obowiązuje w wersji desktotpowej). Nie pomoże tu nawet wieloletnie inwestowanie w pozycjonowanie. Jeśli zatem zależy Ci na promocji swojej strony wśród użytkowników mobilnych warto zadbać o to, by linki w Twojej witrynie były dobrze widoczne, tekst pisany był dużą czcionką, a jej zawartość nie posiadała flashowych materiałów. Najlepiej, jeśli strona jest responsywna, ale by nie zniknęła z wyników wyszukiwania wystarczy, że będzie posiadała mobilną odsłonę. Jeśli nie wiesz za jaką część ruchu na stronie odpowiadają mobilni użytkownicy, warto skorzystać z narzędzi Google Analytics.
W Polsce zaledwie 5% firm i 30% sklepów posiada strony dostosowane pod wyświetlanie na smartfonach i tabletach. Aktualizacja Google może wywołać zatem prawdziwą rewolucję. Kto w porę nie stworzy mobilnej odsłony swojej witryny, może w szybkim czasie stracić wielu nowych klientów.