Wkrótce posiadacze smartfonów o przekątnej ekranu wynoszącej 6-cali także będą mogli cieszyć się tanią technologią VR. To samo dotyczy użytkowników iPhone’ów. Kartonowa obudowa gogli będzie nie tylko większa, ale też jeszcze prostsza w złożeniu – zamiast 12 kroków, będziemy musieli zaliczyć tylko trzy. Cały proces nie powinien nam zająć więcej niż 20 sekund.
Otwarcie się na iOS jeszcze bardziej napędzi rynek aplikacji. Google ruszy także niebawem z programem Expedition, mającym na celu spopularyzowanie technologii VR w szkołach. Na zajęciach dzieci będą mogły zwiedzać miejsca, o których się uczą, lecz do których raczej nie trafią ze szkolną wycieczką. Każde dziecko posiadałoby swój własny Cardboard, zsynchronizowany z pozostałymi. Kontrolę nad obrazem sprawowałby nauczyciel za pomocą tabletu.
Pomocne w tworzeniu materiałów wideo dla wirtualnych wycieczek będzie mogło być nowe narzędzie powstałe przy współpracy z GoPro. Jump to urządzenie złożone z 16 kamer, które rejestruje obraz w 360-stopniach. Na rynku ma zadebiutować w przeciągu sześciu najbliższych miesięcy.