Firma HTC odnotowała kolejny rentowny kwartał w pierwszych trzech miesiącach 2015 r., a jej przychody wzrosły o 25 proc. do 1,35 mld USD w porównaniu z analogicznym okresem w 2014 r. Zysk na akcję również wzrósł w porównaniu z 1. kwartałem 2014 r. do 0,014 USD na akcji.
Oferty dostosowane do poszczególnych rynków oraz ukierunkowane strategie marketingowe pozwoliły HTC kontynuować wzrost w 1. kwartale 2015 r. i zwiększać zasięg geograficzny. Wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych był największy od 2011 r., a w Europie i na Bliskim Wschodzie sukcesy odnosiły zarówno sztandarowe modele HTC One, jak i HTC Desire. W Azji szczególnie godna uwagi była ekspansja na rynku indyjskim oraz tajwańskim, gdzie oprócz stabilnej sprzedaży w segmencie urządzeń klasy wyższej firma zdobyła nowe przyczółki w grupie urządzeń klasy średniej.
Sztandarowy HTC One M9 zaprezentowany na konferencji Mobile World Congress spotkał się z powszechnym uznaniem i wsparciem dystrybutorów, a HTC One M9+ z większym ekranem zadebiutował na wybranych rynkach wschodzących na początku kwietnia. Na konferencji MWC premierę miało też urządzenie fitness HTC RE Grip. Jest to pierwszy produkt powstały w ramach partnerstwa z Under Armour, czołową marką sportową, wspomagającą sportowców i promującą zdrowy styl życia. Ponadto firma HTC ogłosiła partnerstwo z Valve w celu stworzenia zaawansowanej platformy rzeczywistości wirtualnej, HTC Vive, która wzbudziła ogromne zainteresowanie publiczności i zdobyła wiele nagród. RE Grip i RE Vive reprezentują kolejne etapy dywersyfikacji firmy, strategii, która wykorzystuje kluczowe kompetencje HTC w zakresie wzornictwa i integracji technologii w celu rozszerzenia działalności na nowe obszary produktowe oraz uzyskania nowych strumieni przychodów.
W uznaniu strategicznego znaczenia inteligentnych urządzeń połączonych z siecią dla przyszłości HTC, Rada Dyrektorów HTC pod koniec 1. kwartału 2015 r. uchwaliła zmiany w zarządzie firmy, mianując Cher Wang, prezes i współzałożycielkę HTC, na stanowisko CEO. Peter Chou został szefem HTC Future Labs, gdzie skupi się na nowych obszarach produktowych, co przyczyni się do stworzenia nowych kanałów przychodów oraz zwiększenia zasięgu marki HTC.
“W ciągu ostatnich kilku miesięcy nasililiśmy starania, a wyniki za 1. kwartał odzwierciedlają ciężką pracę, którą włożyliśmy w konsolidowanie procesów i operacji, jednocześnie zwiększając nacisk na wzornictwo i technologie tworzone z myślą o mobilnym stylu życia — powiedziała Cher Wang, prezes i CEO firmy HTC. —
Co ważniejsze, poczyniliśmy duże postępy w rozszerzaniu oferty produktów na nowe obszary, takie jak fitness i rozrywka. Jesteśmy jednym z pionierów rynku smartfonów; teraz chcemy promować sieciowy styl życia poprzez dążenie do doskonałości oraz współpracę ze strategicznymi partnerami w celu wprowadzania na rynek najlepszych i najbardziej innowacyjnych produktów”.
Prognozy na 2. kwartał 2015 r.
HTC przewiduje następujące wyniki w bieżącym kwartale:
- Przychód ma wynieść od 1,5 do 1,66 mld USD
- Marża zysku brutto ma wynieść od 23 do 23,5 proc.
- Zysk na akcję ma wynieść od 0,002 do 0,011 USD