Zaledwie 13% użytkowników biorących udział w badaniu jest zadowolonych z jakości Internetu podczas korzystania z mediów społecznościowych na dworze. Jeszcze mniej pozytywnych opinii dotyczy oglądania materiałów wideo. Zaledwie 1 na 10 użytkowników odczuwa satysfakcję z korzystania z tego typu usług poza domem.
Osoby do 30 roku życia są grupą która najchętniej płaci za możliwość lepszego połączenia z Internetem. Konsumenci w każdym wieku są skłonni do płacenia za poprawę jakości połączenia internetowego w domu znacznie częściej niż w przypadku Internetu mobilnego.
“Młodzi Europejczycy (do 30 roku życia) są zdeklarowani płacić najwięcej za poprawę dostępu do mobilnego Internetu bo zwyczajnie częściej i szerzej korzystają z aplikacji na smartfony i tablety. Żyją mediami społecznościowymi i muzyką z Internetu bez względu na miejsce przebywania. To zachęta dla pomysłodawców nowych aplikacji, bo właśnie w tej grupie wiekowej znajdują się ich użytkownicy”-powiedziała Katarzyna Pąk, dyrektor do spraw marketingu i komunikacji w firmie Ericsson.