Liczący 75 milionów użytkowników serwis znany był do tej pory wyłącznie z możliwości słuchania muzyki. Wkrótce jednak ma się to zmienić. Firma zamierza wprowadzić do serwisu także materiały wideo – na razie nie zdradzono dokładnie czy mamy spodziewać się teledysków, czy filmików innej maści. Wiemy natomiast, że do współpracy zaproszono Comedy Central, BBC, ESPN, NBC Universal, TED i Adult Swim.
Wcześniej jednak będziemy mogli zapoznać się z nowym trybem dedykowanym biegaczom. Do tej pory podczas treningu można było posłuchać playlist przygotowanych pod konkretne tempo biegu. Od dzisiaj użytkownicy iPhone’ów dzięki Spotify Running będą mogli zapomnieć o wcześniejszym przygotowywaniu składanek. Wykorzystując sensory smartfona aplikacja sama dopasuje utwór do tempa biegu w czasie rzeczywistym zapodając własne propozycje i wybierając muzykę z biblioteki użytkownika. W późniejszym okresie usługa pojawi się też na Androidzie i Windows Phone.
Dodatkowo na iPhone’ach pojawi się nowy ekran startowy Spotify Now, który zaproponuje muzykę dopasowaną do konkretnego momentu np. ciężki poniedziałkowy poranek lub wieczorny relaks z kawą. Podobnie jak w przypadku Spotify Running tak i ta funkcja znajdzie się później na innych platformach.