W pierwszym kwartale 2015 r. firma T-Mobile Polska wdrożyła kompleksowy, ogólnofirmowy program zmian obejmujący wypracowanie nowego podejścia rynkowego, przy jednoczesnym utrzymaniu pozycji lidera pod względem jakości. Efektem działań skierowanych do klientów było wprowadzenie nowych taryf dla klientów indywidualnych, stworzonych z myślą o rodzinach. Wprowadzono również oferty łączone usług telefonii i Internetu, które stanowią dodatkową wartość dla klienta. Oferty zapewniające nielimitowane połączenia i SMS-y, większe pakiety danych oraz usługi dodane zostały pozytywnie przyjęte przez konsumentów. Jednocześnie oferowane już serwisy, które nie zużywają limitu danych z abonamentów (m.in. specjalny pakiet player.pl lub serwis muzyczny WIMP), cieszą się coraz większą popularnością. Dobre rezultaty odnotowano również w obszarze utrzymania klienta. Dzięki nowym taryfom oraz zaoferowanym usługom dodatkowym, obecni klienci decydując się na kontynuację umowy, wybierają taryfy o podobnej wartości jak dotychczas, otrzymując jednocześnie szerszy wachlarz usług dodanych.
Wzrasta także liczba klientów, którzy nabyli najnowszą ofertę łączoną obejmującą więcej niż jedną kartę SIM z usługami głosowymi lub połączeniem usług głosowych i internetowych.
Łącznie na koniec kwartału T-Mobile obsługiwał 15,794 mln klientów, co oznacza wzrost o blisko 93 tysiące w porównaniu do ostatniego kwartału ubiegłego roku. W pierwszym kwartale tego roku liczba kontraktowych kart SIM zmniejszyła się o 39 tysięcy do 6,784 mln, a liczba klientów usług typu prepaid wzrosła o 132 tysiące do 9,010 mln.
Dzięki połączeniu możliwości telekomunikacyjnych i informatycznych z GTS, T-Mobile w obszarze B2B może świadczyć kompleksowe usługi z zakresu telefonii stacjonarnej, mobilnej i data center.
Przekłada się to na sukcesy w najważniejszych i najbardziej prestiżowych przetargach na usługi telekomunikacyjne dla firm i instytucji. Jednym z najbardziej spektakularnych zwycięstw w pierwszym kwartale tego roku była wygrana w przetargu na budowę i obsługę sieci teleinformatycznej łączącej placówki Poczty Polskiej na terenie całego kraju.
W pierwszym kwartale 2015 r. T-Mobile uzyskał przychody w wysokości 1,602 mln złotych, osiągając wzrost o 9,5% rok do roku. Firma zawdzięcza to znacznemu wzrostowi przychodów z rynku biznesowego, ale dobry wynik osiągnięto również w segmencie klientów indywidualnych. EBITDA wyniosła 544 mln złotych (w porównaniu z 557 mln złotych w I kw. 2014 r.), co oznacza spadek o 2,4%, zaś marża EBIDTA zmniejszyła się z 38,1% w I kw. 2014 r. do 33,9% w I kw. 2015 r.
Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się oferta T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank. W pierwszym kwartale ponad 1/3 badanych deklarowała, że zna już markę “T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank”. Dzięki atrakcyjnej ofercie udało się zachować wysoką dynamikę pozyskiwania klientów. Od stycznia do marca 2015 r. 83 tysiące nowych klientów założyło rachunki bankowe. Wraz ze 150 tysięcy użytkowników pozyskanych w 2014 r. oraz 250 tysięcy osób, które przeszły do T-Mobile Usługi Bankowe w momencie rebrandingu, daje to łącznie 483 tysiące klientów.
Pierwszy kwartał 2015 r. to również okres intensywnych prac nad rozbudową sieci. Dobre warunki atmosferyczne pozwoliły na przeprowadzenie wszystkich zaplanowanych inwestycji związanych z rozbudową sieci LTE. Dzięki temu w zasięgu LTE 4G T-Mobile na koniec kwartału znajdowało się ponad 71% populacji.
W ramach wspólnego projektu operatorów w pierwszym kwartale udostępniono usługi mobilne w tunelach i na stacjach drugiej linii metra oraz przygotowano infrastrukturę na otwarcie drugiego Terminalu Lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie.